En liten varning för Inet.se!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

En liten varning för Inet.se!

Inlägg av Hund »

Jag beställde nått från <a class="postlink" href="http://www.inet.se">http://www.inet.se</a> år 2005, minns inte vad det var nu?
Jag ångrade mig och skickade tillbaka paketet direkt när det kom till posten, fick ju betala frakten iaf vilket jag kan förstå.
Några månader senare får jag brev från Lindorff inkasso där dom kräver mig på pengar för obetald fraktavgift.
Vad f*n tänkte jag och ringde dem på en gång och sa som det var.
Sedan gick det några månader så fick jag ytterligare ett kravbrev från dom, då orkade jag inte med dom och betalade dom IGEN med ränta..
Sedan under 2006 fick jag ÄNNU ett kravbrev, jag ordnade då en kopia på den betalda fakturan av banken min och skickade den till dem.
Nu skulle det väl bli tyst trodde jag.. Men icke sa nicke.. Idag fick jag ÄNNU ett kravbrev och nu är dom uppe i 605 kr!!
Så nu lär man ordna ytterligare en kopia på den betalda fakturan och tjafsa ännu mer med dem..

Jag blir så förbannad att jag skulle vilja göra saker jag skulle få ångra!  >:(
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

SV: En liten varning för Inet.se!

Inlägg av rancor »

haha :) Jag fick min första varning och min första censur på detta forum pga. att jag beskrev mitt hat till Inet.

Annars håller jag med om att Inet i alla fall förr i tiden vara rena skiten men då pratar vi om när dem låg bredvid Heden och senare när dem flyttade runt hörnet.

Min filosofi är att endast köpa sådant som kommer i oöppnade lådor om man måste handla av dem.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag har fått lite tips från en kille som hade liknande problem med Glocalnet.
Så imorgon ska ja ringa, väl förberedd med fakta som kommer få dem att tänka om. ;)

Återkommer senare med hur det gick! :)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Oj, jag handlar en hel del på Inet. Fast då i butiken, inte på postorder. Det har alltid funkat bra och varit prisvärt. hittills i alla fall. jag tror förstås att dom har kursat någon/några gånger.
Fast om breven kommer från inkassofirman så behöver det ju inte bero på Inet. Vissa inkassofirmor är väl lindrigt seriösa.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

vulfgar skrev: Fast om breven kommer från inkassofirman så behöver det ju inte bero på Inet. Vissa inkassofirmor är väl lindrigt seriösa.
Jag tycker det är Inet's ansvar att hålla reda på vilken inkassoindrivare dom köper sina tjänster av. :)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Hund skrev: Jag tycker det är Inet's ansvar att hålla reda på vilken inkassoindrivare dom köper sina tjänster av. :)
Där har du en poäng.  ;)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Det är faktiskt Inkassobolagen det är fel på. Jag fick också gamla påminnelse av dom och dom
ville inte ger sig.
Jag löste det genom att skicka en motfaktura till dom för min arbetstid, jag var tvungen att
lägga ner på genom att svara på deras 6 brev.
Dom krävde av mig ca: 200 kronor och jag kräver av dom nu 2800,- kronor, som nästa vecka
gå till kronofogden.
Jag måste ju också har det roligt, eller ?  ;) ;) ;) ;) ;)
Användarvisningsbild
Barre
Kontakt:

Inlägg av Barre »

Little John skrev: Det är faktiskt Inkassobolagen det är fel på. Jag fick också gamla påminnelse av dom och dom
ville inte ger sig.
Det är möjligt att det är inkassobolaget som är uruselt, men det är Inet som har ansvaret (i.a.f. enligt mig).
För att citera en mycket klok Hund
Hund skrev: Jag tycker det är Inet's ansvar att hålla reda på vilken inkassoindrivare dom köper sina tjänster av. :)

Men att skicka en motfaktura är helt enkelt genialt ;D

Inlägg av Okänd »

Hund skrev:
Så nu lär man ordna ytterligare en kopia på den betalda fakturan och tjafsa ännu mer med dem..
Jag blir så förbannad att jag skulle vilja göra saker jag skulle få ångra!  >:(
Tyvärr kan de här "hyenorna" som lever på sådan här "skit" ha rätt.... :P

Ring en konsumentvägledare där du bor så vet du nog vad som gäller.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv ... goryId=538

Sen kan det där med "Motfaktura" vara en god ide plus vad vägledaren råder dig till.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Vad inkassobolagen absolut inte tycker om är att anmäla dom till olika institutioner.
Jag körde flera anmälningar till Datainspektionen, som har koll på inkassolagen.
Jag fick rätt i tre fall av fyra, och den sista är fortfarande på gång.
Jag och några grannar tänkte faktiskt på att starta en förening med det enda syftet,
att jaga, anmäla och sänka bolagen, som lever på andras misär.
Och i fallet Intrum Justitia, så köper dom Segelbåtar och skryter med den. Detta är ett hån utan like.

EDIT: Ber om ursäkt. Detta var OT.
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Konsumentrådgivare kan vara mariga att få tag på ibland.
Ta alla fakta och KO-anmäl dem. Skicka sedan kopia på KO-anmälan till företaget ifråga tillsammans med motfaktura. Har de någon som helst självbevarelsedrift, så lägger de av då.
Och så finns ju Sverker......Är han kvar på "Plus" förresten?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Okänd

Inlägg av Okänd »

Grön Göling skrev: Konsumentrådgivare kan vara mariga att få tag på ibland.
Njau... fick faktiskt tag på en vägledare omgående angående ett litet ärende med Hi3GAccess, Tre och en mobiltelefon som legat på reparation utan besked och väntat på reservdelar.

Det var raka puckar direkt hur man skulle driva ett ärende mot Tre samt ev anmäla dom
till ARN.

:D
Okänd

Inlägg av Okänd »

plun skrev:
Grön Göling skrev: Konsumentrådgivare kan vara mariga att få tag på ibland.
Njau... fick faktiskt tag på en vägledare omgående angående ett litet ärende med Hi3GAccess, Tre och en mobiltelefon som legat på reparation utan besked och väntat på reservdelar.

Det var raka puckar direkt hur man skulle driva ett ärende mot Tre samt ev anmäla dom
till ARN.

:D
Det är bara att köra!! Så att dom amerikanska bolagen begriper att det finns liv utanför USA också.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Little John skrev: Det är bara att köra!! Så att dom amerikanska bolagen begriper att det finns liv utanför USA också.
Jo och viktigaste punkten är att direkt sätta sig vid ordbehandlaren och bestrida, säga upp, klaga eller reklamera, beroende på vad det är.

Bolagen har sedan 5 dagar på sig att svara.

Att ringa upp och hamna i en kundtjänst är 99 gånger av 100 meningslöst.  Bolagen har också
satt i system att "blåsa" kunder via telefon. Ett telefonsamtal är inte värt någnting.

:)
Okänd

Inlägg av Okänd »

plun skrev:
Little John skrev: Det är bara att köra!! Så att dom amerikanska bolagen begriper att det finns liv utanför USA också.
Jo och viktigaste punkten är att direkt sätta sig vid ordbehandlaren och bestrida, säga upp, klaga eller reklamera, beroende på vad det är.

Bolagen har sedan 5 dagar på sig att svara.

Att ringa upp och hamna i en kundtjänst är 99 gånger av 100 meningslöst.  Bolagen har också
satt i system att "blåsa" kunder via telefon. Ett telefonsamtal är inte värt någnting.

:)
10000 poäng där, plun !
ZynX
Kontakt:

Inlägg av ZynX »

Intressant läsning måste jag säga!

Själv håller jag på att driva mot Telia. Betalar för 24Mbit, men de har lagt in en spärr på 12Mbit, "för att du har digital-tv" Sen om jag använder tjänsten eller inte bryr de sig inte om... Står inte ett skit i  mina kontrakt om att det ska finnas en övre spärr som är en enda bit/s under 24Mbit...
Sidan som ni gärna får hjälpa mig att göra om: http://www.markoff.se
Okänd

Inlägg av Okänd »

ZynX skrev: Intressant läsning måste jag säga!

Själv håller jag på att driva mot Telia. Betalar för 24Mbit, men de har lagt in en spärr på 12Mbit, "för att du har digital-tv" Sen om jag använder tjänsten eller inte bryr de sig inte om... Står inte ett skit i  mina kontrakt om att det ska finnas en övre spärr som är en enda bit/s under 24Mbit...
Konsumentverket, ARN, bedrägerienheten hos polisen m. m.
Skicka massbrev, rekommenderat !!
Okänd

Inlägg av Okänd »

ZynX skrev: Intressant läsning måste jag säga!

Här får du vara lite försiktig eftersom en ADSL anslutning är beroende på avståndet.
(står i det finstilta, upp till 24 Mbits)

Med BBB och 2 km till telestaionen så synkar mitt modem på ca 14Mbits. Helt enligt
naturlagarna för en ADSL signal och en koppartråd.

Vad du ska ha skriftligt svar på är hur mycket TVn tar i bandbredd från din anslutning.
Jag har sett siffror på att det är cirka 5 Mbits som man reserverar.

Det måste sedan då blir en priskorrigering för de olika tjänsterna.
ZynX
Kontakt:

Inlägg av ZynX »

plun skrev: Här får du vara lite försiktig eftersom en ADSL anslutning är beroende på avståndet.
(står i det finstilta, upp till 24 Mbits)
Jo, jag är mycket medveten om att jag rent fysiskt inte kan få upp det i hela 24Mbit, men när Telia-killen i supporten berättar att de har lagt en begränsning vid 12Mbit vare sig jag använder digital-tv eller inte och jag trots detta måste betala fullt pris för både adsl och digital-tv så börjar man ju bli lite små-sur! Men jag får vänta tills efter helgen och fortsätta med processen då...
Sidan som ni gärna får hjälpa mig att göra om: http://www.markoff.se
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"