Tack för Ditt snabba svar jojonn och för att Du inte givit upp på Ubuntu.
Ubuntu och Linux är nog framtiden, får man hoppas!
Ja Du, DET TROR jag verkligen att det är. En munk förutsättes ju ha en tro, någon form av, i vart fall och Ubuntu, det tror jag sannerligen på. Vet Du om att Ubuntu startade under hösten 2004? På dessa knappa två år har Ubuntu skapat sig en
plattform i Linux-världen. Att ha en grundare som den VI har (jag hoppas det inte låter översittaraktigt) i Canonical är sannerligen ingen black om foten med den företagarpolicy som de anammat.
Våra inhemska moderatorer gör därtill ett underbart arbete för att få Ubuntu att bli nåbart för än fler "vanliga" dator-användare. Även om jag vid något tillfälle grinat upp mig (förlåt mig marwal), så finns där sannerligen ingen misskänsla från min sida.
Du och jag, jojonn, kan ge något lite tillbaks till alla dessa individer och människor, genom att själva ge lite av vår tid under den kommande Ubuntu-dagen.
Därtill inte att förglömma vad vi den dagen kan ge alla andra som vi möter, i form av ett fullgott alternativ till deras MSwin-and-lose.
Jag ser att Du redan hunnit hjälpa en av dina kompisar. Jag har fyra personer i min närhet som jag för stunden försöker få att förstå att de i Ubuntu har något helt nytt, annorlunda och fritt (FRITT) operativsystem. Jag har givit dem CD-skivor att pröva med och peppar dem till att göra ett försök. (Den bättre hälften här hemmavid är nära nu, men hennes aversion har kommit till att kretsa kring alla de timmar jag sitter vid datorn och vänder henne ryggen. Där kommer det att ta lite längre tid, gissar jag).
Jag har själv överskridit antal installationer av XP. Som jag köpt för under tusenlappen (OEM). Men trots att jag sitter vid en och samma dator får jag inte använda den mer än en gång. Den CD-n var dyr! Nu ligger den som en relik i en kartong och kan aldrig mer utnyttjas. Vad f-n är det för ett system?
Ja Du jojonn, det känns skönt att Du också har hittat fram till ett fritt alternativ. Se upp för Nottingham-sheriffen bara, så att han inte snärjer Dig igen i sitt garn. Även om Du här inne i vår skogs mjuka grönska ibland snavar över en och annan trädrot så minns, att det sällan, eller aldrig, är någons avsikt här inne att få dig på fall. Tvärt om.
Lady Frosts devis: Frihet framför allt, gäller för mig också Hälsningar Br Tuck