Kan användas med Ubuntu också ....
http://wiki.laptop.org/go/Sugar_on_Ubuntu_Linux
Ville bara säga det

Ja, jag läste också den artikeln. Microsoft gör allt de kan för att komma in överallt.Chippen Råttnos skrev: ...
Jag läste en artikel idag i ny teknik, där stod det att microsoft skall sälja windows och office för 20 kr till OLPC...
Men det lät fortfarande som att den skulle kosta 100$
Haha, Steven Jobs ftw xDDaniel Holm skrev: JAg blir så förbannad rent generellt på den där **********!"*#*¤**%*%*¤*#"*!*! Bill **F*#*¤*¤ Gates! Visst han skänker en lite del av gigantiska pengahög till lite små saker men han är svinig för det! Gör Som Mr. Shuttleworth istället! Bara det att Bill Gates skiter i alla andra. Han tänker bara på sig själv. Och att han hela tiden ska överbevisa sig själv och andra och alltid ska få sin mjukvara att vara den bästa. Han lurade sig fram sina miljarder av en man som var skicklig. Bill Gates var och är bara en god retoriker som tvingar folk att vilja ha det han har ett ge, för en massa pengar. Lurendrejeri! Det är hans mjukvaror som får bluescreen på uppvisniga, han är en ****hög. Inget mer, inget mindre. Och att han nu ska ge sig på OLPC gör mig så frustrerad så att jag inte vet vad man ska ta sig till! haha, ja, myket ilska mot M$.
Nejnejnej, jag menar, det står på sidan att dom ska köra fedoraChippen Råttnos skrev: asså det ska väll vara red hat men jag tror att det ska finnas möjlighet att köpa M$ operativsystem billigt...
Nej, det är flera av de Nordamerikanska staterna som har visat stort intresse för OLPC, det är dock inte klart än ifall de ska få köpa några eller om det ska vara en dator till bara tredje välden.nicefinger skrev: Amerikanska ungarna? Du menar sydamerika då ...
Meningen är väl att barnen ska ha en chans att utbilda sig och därför främja en positiv utveckling. Det är inte meningen att vara lyx precis.Faidros skrev: Mm. information vill vara fri å allt det där.
Jag kan ändå inte släppa tanken på hur många säckar ris man hade fått för dom där pengarna.
Trodde det bara var fattiga länder som skulle ha ...Sprak skrev:Nej, det är flera av de Nordamerikanska staterna som har visat stort intresse för OLPC, det är dock inte klart än ifall de ska få köpa några eller om det ska vara en dator till bara tredje välden.nicefinger skrev: Amerikanska ungarna? Du menar sydamerika då ...
(Den bästa länk jag hittar just nu är http://www.engadget.com/2007/04/27/negroponte-suggests-the-olpc-can-support-windows-may-hit-us-sch/)