Nu är det så att jag ska ta och försöka då ordning på mina videouppspelningar, dels h264 och diverse quicktimeformat som jag ej kan spela upp..
Vad behöver jag för plugins för att kunna köra h264 i mplayer eller vlc? vad behövs för att det ska stödja .mov och diverse andra quicktime format? finns det överhuvudtaget och hur gör jag för att då installera detta?
Sen har jag även problem med att få vlc plugin till firefox att fungera, när den försöker ladda och streama en wmv, eller avi fil sp händer inget annat än att det blir en svart ruta och inget mer, det står också någon text i den svarta rutan där filmen egentligen bör spelas upp??
Kan någon länka mig till någon bra guide till hur man gör för att få vlc plugin till firefox att fungera som det ska , helst med stöd för att streama hd format som t.ex de som finns på apple.com/trailers sidan.. och även andra quicktimeformat..
eller om det finns någon bra guide till hur man får allt detta att fungera i mplayer.
diverse filmformat plugins till vlc & mplayer?
- gothenburg
- Kontakt:
w32 codecs är bra att ha!
Jag är bannad i #ubuntu-se !
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Flera utav dessa saker löser easyubuntu i ett nafs... 

[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
- n4h0j
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Tror jag...? :/ Jag har i vilket fall som helst inte haft något som helst problem med några filtyper efter att ha kört easyubuntu...
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
w32codecs har jag..
easyubuntu dock har jag inte testat, kanske skulle göra det..
Men du kan streama quicktime videos på apple.com/trailers i firefox? använder den mplayer, totem, xine eller vlc isf?
easyubuntu dock har jag inte testat, kanske skulle göra det..
Men du kan streama quicktime videos på apple.com/trailers i firefox? använder den mplayer, totem, xine eller vlc isf?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
tyvärr måste jag ju säga att jag nu installerat easyubuntu och alla codecs samt vlc genom det, tyvärr så får jag inte igång så jag kan streama filmfiler av typ wmv samt avi med vlc i firefox?
någon som kan hjälpa mig på den fronten? eller ska jag behöva installera opera och göra det enkelt för mig med kaffeine? för då funkade det iaf att streama quicktime, wmv och avi så.. även h264 hi definition format.?!
någon som kan hjälpa mig på den fronten? eller ska jag behöva installera opera och göra det enkelt för mig med kaffeine? för då funkade det iaf att streama quicktime, wmv och avi så.. även h264 hi definition format.?!
Skippa VLC och easyubuntu, och följ den här guiden istälet: http://www.ogmaciel.com/?p=270 (utom för w32codecs, som är en trasig länk, men det har du redan)