Håkan skrev:
Löst problemet, i allafall på min dator.
Avahi stängs av på grund av ett fel i network-manager. Jag hittade detta
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=395868&highlight=avahi
Jag hämtade WICD
http://wicd.sourceforge.net/
efter det avinstallerade jag network-manager (synaptic) och därefter installerade jag wicd. startade om och så funkade det (nästan) Jag var tvungen att ändra tillbaka lite i några andra filer jag ändrat i (hosts bland annat). Hoppas detta kan hjälpa andra men jag lämnar inga garantier
/Håkan
Jag hämtade också WICD, vilket fungerar så tillvida att jag nu åter är upplopplad. Network manager avinstallerades automatiskt när jag installerade WICD genom att följa WICDs egna instruktioner för Ubuntu.
Dock får jag FORTFARANDE upp felmeddelandet vid uppstart! Jippie...
Så är det alltid med mig. Det kan gälla vad som helst. Man har ett problem som man pratar med någon om, det kan gälla precis vad som helst. Så får man ett tips: "Men Bert Sture var i samma situation och han kunde söka bidrag för det, flera tusen per månad". Okej tänker man och så kollar man upp det. "Bidrag? Jajjamän, fyll i blanketten". Man fyller snällt i den. "Jaha, jag ser här att du skrivit att du har skonummer 44. Då är det ingen idé att skicka in blanketten, för bidraget gäller bara män över 53 med små fötter eller kvinnor under 24 med stora fötter och liten haka".
"Okej, men hur mycket hade jag kunnat få om jag var över 53 och hade små fötter?"
"Det beror på, men det brukar hamna mellan 50 och 100 kr per månad, beroende på benägenhet att snubbla i folks rabatter".
Som sagt, så är det ALLTID när det gäller mig. Dock ska jag väl erkänna att just exemplet ovan inte hänt mig. Än... men det är väl bara en tidsfråga.
Men jag ger inte upp, jag lyssnar fortfarande på folks råd. Någon gång MÅSTE de gälla även mig!
Nåja, hoppas att mitt lilla utlägg inte väckte någon irritation.
Någon som har någon idé om varför jag fortfarande får upp meddelandet? Den klagar fortfarande på .local, alltså. I och för sig har jag bara startat om en enda gång sedan jag installerade WICD, men det borde ju räcka, tycker man ju spontant.