Packade dock upp Aquamarine (Beryls senaste) i en mapp och där står jag nu...hjäääääälp!

Kod: Markera allt
glxinfo | grep render
Jag skrev in det i terminal, men fick inga steg att gå vidare på utan enbart info om grafiken. "Rendering: yes...."zero gravity skrev: Jadu, har du lite tid att vänta så tycker jag du väntar till feisty släpps. Det enda du behöver göra då är att installera dina grafikkortsrutiner. Installera beryl och emerald. Gå in i sessioner och se till att beryl-manager startas upp.
Har du redan fixat din grafik i edgy (skriv, skall stå yes)Kod: Markera allt
glxinfo | grep render
så är det bara att följa resten av stegen.
i terminalen:MisterX skrev: Jag har också provat att installera beryl.
Först testade jag glxinfo | grep render och fick svaret yes.
Sedan installerade jag beryl och emerald.
När jag försöker starta beryl-manager kommer det upp denna text :
Detected xserver : AIGLX
Checking Display :0.0 ...
Checking for XComposite extension : failed
No composite extension
beryl: No composite extension
Hur kan man lösa det ?
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
EndSection
sudo /etc/init.d/gdm restart
Finns ingen "beryl" i synaptic....?zero gravity skrev: Perfektkommandot vara bara för att kolla om du hade direct rendering. Då skall det inte vara några problem att installera beryl och emerald. Detta kan du göra i synaptic.
När du har installerat det så kan du starta en terminal och skriva beryl-manager för att testa beryl.
När du har skrivit det så kommer det upp en liten rubin i hörnet på din panel.
Högerklicka på den och kolla under "fönsterhanterare" välj där beryl om den inte är ibockad.
Verkar sen effekterna lite laggiga (ex. ctrl+alt+klicka o snurra med musen) så kan du gå in i "avancerade beryl-alternativ->renderingsplattform" och ändra lite där (själv har jag aiglx)
Nepps. En beryl-repo måste läggas till manuellt, se exempelvis:Tricella skrev:Finns ingen "beryl" i synaptic....?
kör beryl-manager från terminalen, så borde den röda rubinen dyka upp i aktivitetsfältet...Tricella skrev: Hur får man Beryl Settings Manager att fungera? Finns ingen "aktiv" ikon och när jag klickade på den så låste det sig. Beryl fungerar dock på systemet!
Laddade in det i datorn via Automatix2 bleeder...
System->Inställningar->Sessioner->Fliken "Uppstartsprogram"->Klicka "Lägg till"->skriv in beryl-manager.Tricella skrev: Hur får man Beryl att vara konstant aktiv utan att man behöver starta den varje gång?
sudo apt-get install beryl emerald themes
sudo nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals --composite