Att scrolla med firefox
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Att scrolla med firefox
Hej, när jag använder firefox på windows så går det hur bra som helst att scrolla.
Men varför är det så att det inte går att skrolla på linuxversionen om man har muspekaren på en bild?
Går det att ändra?
Men varför är det så att det inte går att skrolla på linuxversionen om man har muspekaren på en bild?
Går det att ändra?
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
SV: Att scrolla med firefox
Nu hängde jag inte riktigt med på vad du menade. När jag kör funkar de fin fint att scrolla oavsett vart muspekaren befinner sig i fönstret.
Abusus non tollit usum
prova att gå in i redigera/inställningar där går su på avancerat/allmänt och klickar i autorullning, sen godkänner du .. efter det går du in igen och klickar autorullningen.....
Fick min att funka iaf
Fick min att funka iaf
/ sweflo
- Louie
- Kontakt:
Det där måste jag prova, tack för tipset 

Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
-
Det visade sig vara flashobjekt som scrollningen fastnar på. Testa gå in på aftonbladet eller youtube och sätt muspekaren på en flashbild/film och testa scrolla. Det du tipsade om funkade inte för mej. 

Tror inte att det finns någon fix på det, tyvärr. Har letat med ljus och lykta, men har inte hittat något.
Finns det inte inbyggd i iaf Kubuntu. Under systeminställningarna så kan man någon stans ladda hem en fix till Firefox och Thunderbird.CryingFreeman skrev: Tror inte att det finns någon fix på det, tyvärr. Har letat med ljus och lykta, men har inte hittat något.
-
hej
Jag har samma problem och har letat ett tag nu men utan lycka. Ngn som har kommit på lösningen?
mvh erik
Jag har samma problem och har letat ett tag nu men utan lycka. Ngn som har kommit på lösningen?
mvh erik
Ahh, tack. Detta har jag också undrat över.sweflo skrev: prova att gå in i redigera/inställningar där går su på avancerat/allmänt och klickar i autorullning, sen godkänner du .. efter det går du in igen och klickar autorullningen.....
Fick min att funka iaf

Boldly going nowhere
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Har provat, och det är samma problem i FF under Windows och OSX också.
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]