XP virtuellt.

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
RipTheJacker
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

XP virtuellt.

Inlägg av RipTheJacker »

För några dagar sedan började jag köra XP virtuellt, mest pågrund av MSN och hederliga Explorer (Som tillskillnad ifrån Firefox faktiskt går ganska snabbt)

Men jag saknar vissa motsvarigheter i Ubuntu som finns i XP - tex ett klokt MSN, en klok webbläsare - men en större sak - ljudprogram, jag brukar göra lite jinglar och dylikt mest på skoj i Cubase och Logic, finns det något sådant i Ubuntu?

Trots det faktum att jag börjar gilla ubuntu mer och mer så börjar jag samtidigt rata XP mer och mer, men vad gör man åt dilemman som MSN, explorer och Logic?

Eller det faktum att internetbanken endast funkar med engångskoder i Linux?

Fan att datorvärlden skall vara så normaliserad av Microsofts program, spel etc...
Senast redigerad av 1 RipTheJacker, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: XP virtuellt.

Inlägg av ZX Spectrum »

Håller inte med om att Internet Explorer skulle vara bättre än Firefox. Fortsatte med Firefox även efter IE7 kom ut.  MSN har jag för liten vetskap om, men det finns mängder med msn-klienter att installera i Ubuntu.
Däremot så är ljudprogram, och allra helst notredigeringsprogram inte alls lika bra som i Windows. Brukar köra Finale för att skriva egna arrangemang.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

För mej funkar Firefox snabbt i Ubuntu. Vad gäller notredigering: Jag kör Midinotate composer.exe genom Wine. Funkar bra, har Timidity som soundfont. Mina barn kör Amsn och de har inte klagat.  :D
Användarvisningsbild
RipTheJacker

Inlägg av RipTheJacker »

Amsn är segt, men det är ett större problem att stora delar av internet och datorvärlden är standardiserad efter microsofts produkter.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag har sett små men ändå viktiga förändringar senaste året när det gäller Microsofts dominans. Tycker inte att den är lika stor som förut. Dock så dominerar dom fruktansvärt mycket ändå, men det ser positivt ut för framtiden. Senaste exempel är att Dell ska börja sälja datorer med Linux på.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Petri

Inlägg av Petri »

Err på vilket sätt är Amsn segt?

Andra klienter:
kopete
gaim
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
Användarvisningsbild
RipTheJacker

Inlägg av RipTheJacker »

k_jermeus skrev: Jag har sett små men ändå viktiga förändringar senaste året när det gäller Microsofts dominans. Tycker inte att den är lika stor som förut. Dock så dominerar dom fruktansvärt mycket ändå, men det ser positivt ut för framtiden. Senaste exempel är att Dell ska börja sälja datorer med Linux på.
Ja jag har sett detta - det är jäkligt positivt - dock så är det VÄÄÄÄLDIGT långt kvar, se tex på digitalkameror, mobiltelefoner och dylikt, alla dem är inte kompatibla med Linux.

Amsn är ju sjukt segt - mitt hackar så jävligt, när man skriver så "stannar" hela programet i någon sekund, sedan kommer det igång igen, och texten som man skrev under tiden som det har stannat skrivs i en rasande takt - sjukt störande.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hade du kollat vilka processer som körs i bakgrunden medan du skriver i amsn ?
Användarvisningsbild
RipTheJacker

Inlägg av RipTheJacker »

Ja - inga större, ändå segar det.
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"