Ubuntu-tjejer - vill vi ha en sådan tavla?
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: Ubuntu-tjejer - vill vi ha en sådan tavla?
Jag tror inte det behövs några manliga utfrågare eller sammanfattare här. Jag utgår ifrån att tjejerna kan tala om vad de behöver och inte behöver själva. Ge dem bara tid och plats!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Ja jag är mest negativ till det för jag tycker inte om när man gör en sak och sen måste man göra om den och göra rosa, för att tjejer ska "få lov" att använda den. Väldigt bildligt talat, om du förstår. Det finns ingetting med forumet eller linux som på någotsätt är fientligt mot tjejer och därför behöver man inte förändra något.CryingFreeman skrev: Det är svårt att utröna vad du har för åsikt riktigt här, men jag tror mig förstå att du är mestadels negativt inställd till att ha en dedikerad forumdel för kvinnliga medlemmar?
Det är snarare upp till tjejerna att våga ta lite plats och göra sin röst hörd.
Mvh
Jen
The Mysterious Dot Com Angel
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Intressanta synpunkter Jen. 
Jag uppfattar det som att du inte gillar tanken på en tjejtavla men att du möjligtvis kan se det som en möjlighet att marknadsföra att det finns fler tjejer som håller på med linux. Är det rätt uppfattat? Jag har i alla fall funderat lite i dom banorna. För alla tjejer som är vana vid forum och som kanske redan har linux spelar det nog ingen roll, men kanske för andra?
Det är fö helt OK att komma med andra idéer om vad som kan locka hit fler tjejer i den här tråden.

Jag uppfattar det som att du inte gillar tanken på en tjejtavla men att du möjligtvis kan se det som en möjlighet att marknadsföra att det finns fler tjejer som håller på med linux. Är det rätt uppfattat? Jag har i alla fall funderat lite i dom banorna. För alla tjejer som är vana vid forum och som kanske redan har linux spelar det nog ingen roll, men kanske för andra?
Det är fö helt OK att komma med andra idéer om vad som kan locka hit fler tjejer i den här tråden.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag försöker skapa dialog. Du har rätt Urban, de kan nog lösa detta "i sin egen takt" som du skrev. Som de debila stackrarna de är.Urban Anjar skrev: Jag tror inte det behövs några manliga utfrågare eller sammanfattare här. Jag utgår ifrån att tjejerna kan tala om vad de behöver och inte behöver själva. Ge dem bara tid och plats!
Enklaste lösningen är väl att vi tänker på att det även är tjejer med.
Det kan ju ibland bli lite smaklösa skämt i nån tråd.....
Det kan ju ibland bli lite smaklösa skämt i nån tråd.....
- kejlsn
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Utan att ha läst föregående svar.
Det vore absurt att dela upp det mellan könen. Tjejerna har väl självklart fritt fram att skriva och uttrycka som oss män
Sedan om de väljer att inte ta lika mycket plats är väl upp till dem. Jag kan väl prata för alla männen att vi bara tycker det är skitkul om fler och fler tjejer intresserar sig för Ubuntu. ( Eller datorer i största allmänhet)
Jag tror inte på idén att tjejer lockas av nånting bara för att de kan göra de med andra tjejer, nu när vi är inne på 2000-talet ska väl inte det behöva förekomma?
Frågan återstår hur man kan locka till sig fler...
Vad sägs som att alla börjar lite smått att introducera Ubuntu för sina flickvänner/fruar och andra bekanta, eller varför inte sina föräldrar. Jag har försökt få min tjej att gilla Ubuntu, men hon(precis som många andra) ser ju inte vad det är för fel på Windows. De tycker att Linux inte verkar ha stöd för nånting plus att terminalen är skrämmande. De säger att Windows är perfekt eftersom de ALLTID använt de och kan hantera de.
Men som sagt, att "dela upp" är nog verkligen inte rätt metod iaf
Eller vafan, vad vet jag
Det vore absurt att dela upp det mellan könen. Tjejerna har väl självklart fritt fram att skriva och uttrycka som oss män

Sedan om de väljer att inte ta lika mycket plats är väl upp till dem. Jag kan väl prata för alla männen att vi bara tycker det är skitkul om fler och fler tjejer intresserar sig för Ubuntu. ( Eller datorer i största allmänhet)
Jag tror inte på idén att tjejer lockas av nånting bara för att de kan göra de med andra tjejer, nu när vi är inne på 2000-talet ska väl inte det behöva förekomma?

Frågan återstår hur man kan locka till sig fler...
Vad sägs som att alla börjar lite smått att introducera Ubuntu för sina flickvänner/fruar och andra bekanta, eller varför inte sina föräldrar. Jag har försökt få min tjej att gilla Ubuntu, men hon(precis som många andra) ser ju inte vad det är för fel på Windows. De tycker att Linux inte verkar ha stöd för nånting plus att terminalen är skrämmande. De säger att Windows är perfekt eftersom de ALLTID använt de och kan hantera de.
Men som sagt, att "dela upp" är nog verkligen inte rätt metod iaf

Eller vafan, vad vet jag

Hellre ett missförstått geni, än en glasklar idiot.
Tackvulfgar skrev: Intressanta synpunkter Jen.
Det är fö helt OK att komma med andra idéer om vad som kan locka hit fler tjejer i den här tråden.![]()

Ja, det är rätt uppfattat att jag inte gillar tanken på det med tjejtavla och att det är bra att marknadsföra att det är fler tjejer som håller på med linux för att fler ska våga.
Uppdelning är fel väg att gå.
MVH
Jen
The Mysterious Dot Com Angel
- Grön Göling
- Städsegrön
Re det fetade ur citatet (min fetning)CryingFreeman skrev: Jag ber så mycket om ursäkt för att jag försöker skapa dialog. Du har rätt Urban, de kan nog lösa detta "i sin egen takt" som du skrev. Som de debila stackrarna de är.
VAD I HELA HELVETE? Nej, jag tänker inte be om ursäkt för ordvalet!
Debila stackare??!!
Jag förutsätter att det var ett sällsynt smaklöst uttryck i misshugg, annars jääää.....[img width=75 height=51]http://bwr.hyperchat.com/newchat/u/shia ... nsored.gif[/img]
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- vulfgar
- ung forumnörd
Jen, har du några andra idéer hur vi kan göra? Alla sådana idéer mottags med tacksamhet!

- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Vi har hela resten av forumet till dialog. Menar bara att vi ska ge faderittan i att prata sönder deras tråd - och än mer ge faderittan i att uttrycka oss korkat och taktlöst.CryingFreeman skrev:Jag ber så mycket om ursäkt för att jag försöker skapa dialog. Du har rätt Urban, de kan nog lösa detta "i sin egen takt" som du skrev. Som de debila stackrarna de är.Urban Anjar skrev: Jag tror inte det behövs några manliga utfrågare eller sammanfattare här. Jag utgår ifrån att tjejerna kan tala om vad de behöver och inte behöver själva. Ge dem bara tid och plats!
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Vill bara påminna om att denna tråden skapades för att kunna prata om tjejtavlan, tjejer sinsemellan. På den ursprungliga tråden som nämns i början kan man snacka mer OT om ämnet.
Till GrönGöling: Jag tror CryingFreeman på ett kanske smaklöst sätt försökte göra en ironisk/sarkastisk anspelning på Urbans inlägg om att tjejer skulle behöva prata "i sin egen takt"
Till GrönGöling: Jag tror CryingFreeman på ett kanske smaklöst sätt försökte göra en ironisk/sarkastisk anspelning på Urbans inlägg om att tjejer skulle behöva prata "i sin egen takt"
Abusus non tollit usum
- vulfgar
- ung forumnörd
Eftersom den här tråden har en tendens att urarta till gräl så låser jag den. Visst är det bra med olika åsikter och meningsutbyten, men här ger dom mer upphov till osämja än till nya idéer och det är meningen med den. Jag ber alla som har synpunkter på detta med en tjejtavla att istället PMa mej. jag vill väldigt gärna ha synpunkter, främst givetvis från tjejerna på forumet, men visst får även killar tycka till.
Jag tror i alla fall det blir lite lugnare på det här sättet.
När jag fått ihop lite svar så gör jag en sammanställning och så får vi se hur vi går vidare.

När jag fått ihop lite svar så gör jag en sammanställning och så får vi se hur vi går vidare.

- vulfgar
- ung forumnörd