XP i malpåse ...

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

XP i malpåse ...

Inlägg av nicefinger »

Blir ett jäkla uppgraderande och knattrande om hårddisken när jag startar XP sådär en gång i månaden ...
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Okänd

SV: XP i malpåse ...

Inlägg av Okänd »

Jo det sa bara rassel då jag startade min lilla virtuella burk i morse...

Rött överallt, Säkerhetscentret, virusskydd och Windowsupdate...

Efter diverse uppdatering o 2 omstarter gick det att testa IE6... :P
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Nåt knas också .. kan inte upgradera till IE7  från IE7-beta ... men vem bryr sig :D
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Kommer att få ha IE7-beta i hundra år frammåt, det går inte att avinstallera.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

nicefinger skrev: Kommer att få ha IE7-beta i hundra år frammåt, det går inte att avinstallera.
Du lär använda dig av ett antivirus-program om du ska ta bort virus. ;D
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

I'm pressing down a special key and it plays a little melody ...
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

Jag får samma problem när jag väldigt sällan startar upp min Windows XP-dator. Förrförra gången blev det dessutom problem efter att jag installerat en säkerhetsuppdatering från Microsoft. Efter att ha startat upp datorn dök det upp ett fönster om någon DLL-konflikt. Efter lite googlande kom jag fram till att fler hade haft samma problem och att det var en konflikt mellan ett program för avancerade ljudinställningar för mitt ljudkort och uppdateringen från Microsoft. Det fanns en patch från Microsoft men jag valde istället att starta msconfig och göra så att programmet för avancerade ljudinställningar inte automatstartade eftersom jag inte använder det.

Grrr, och folk säger att Windows XP ska vara enklare att använda än Ubuntu. Ovanstående visar att det inte alls behöver vara så.
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Är nog så att XP storknar av alla uppdateringar. För många på en gång, är ju meningen att dom ska komma lite varje dag ..
Användarvisningsbild
dlundh
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av dlundh »

Har ni testat att installera en maskin med Windows XP på sistone? Tar ju en halv dag att köra Windows Update innan man kan fortsätta göra i ordning maskinen. För övrigt samma problem med Win2k3 - tar ju evigheter att komma igång från "scratch" till och med om man kör R2.
--
dlundh
Min IT-blogg
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

dlundh skrev: Har ni testat att installera en maskin med Windows XP på sistone? Tar ju en halv dag att köra Windows Update innan man kan fortsätta göra i ordning maskinen. För övrigt samma problem med Win2k3 - tar ju evigheter att komma igång från "scratch" till och med om man kör R2.
Det tar en evighet innan man kan börja installera också eftersom han ska läsa nått från skivan. (vet inte vad men lång tid tar det)
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"