Problem med adesklet
Problem med adesklet
Jag har installerat adesklet utan problem efter det installerade jag "Calandar desklet".
Men när jag skulle testa det så flimrade det bara till i det vänstra hörnet sen hände ingetmera.
Jag har läst igenom deras FAQ samt Dokumentation men inte hittat lösningen på mitt problem.
Några ideér på hur jag kan fixa det?
Men när jag skulle testa det så flimrade det bara till i det vänstra hörnet sen hände ingetmera.
Jag har läst igenom deras FAQ samt Dokumentation men inte hittat lösningen på mitt problem.
Några ideér på hur jag kan fixa det?
Problem med adesklet
Kolla deras faq fråga fyra, kan nog ha något med det tror jag.
Problem med adesklet
Jag har läst den men fattar inte.
Det står ju bara om något fake window.
Jag fattar inte ett jota.
Det står ju bara om något fake window.
Jag fattar inte ett jota.

Problem med adesklet
Jag testade den med och det flimrade till som du beskriver.
Jag kollade hjälpen, från ett shell: adesklets --help.
Jag testade att ange vilken fönsterhanterare jag hade, i mitt fall xfce så jag skrev adesklets --xfce4 och då funkade det.
EDIT: För att testa en desklet(I detta fallet en klocka) skrev jag ~/.adesklets/adeskclock-0.1.0/adeskclock.py --xfce4
Jag kollade hjälpen, från ett shell: adesklets --help.
Jag testade att ange vilken fönsterhanterare jag hade, i mitt fall xfce så jag skrev adesklets --xfce4 och då funkade det.
EDIT: För att testa en desklet(I detta fallet en klocka) skrev jag ~/.adesklets/adeskclock-0.1.0/adeskclock.py --xfce4
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Problem med adesklet
Bara en liten omväg, de flesta desklet har en del buggar. Men eftersom det finns flera desklets så testa dom andra med. jag kör bland annat gdesklet där det finns en snygg kalender med olika skins.
Du borde även testa gkrellm.
Du borde även testa gkrellm.
Abusus non tollit usum
Problem med adesklet
gdesklet fungerade ganska bra jag fick igång två st desklets (ett som visar CPU och en kalender) men jag fick inte igång någon som visade vädret vilket jag tycker är viktigast. Är det någon som har tips på (fungerande) väder-desklets?
- NoNick2
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Problem med adesklet
[quote="Adam4444"]Är det någon som har tips på (fungerande) väder-desklets?[/quote]
Testa att högerklicka på någon av panelerna och välj "Lägg till i panelen". Då får du upp en massa alternativ att lägga till, och under "Tillbehör" finns "Väderrapport". Jag använder den och tycker den funkar bra.
Testa att högerklicka på någon av panelerna och välj "Lägg till i panelen". Då får du upp en massa alternativ att lägga till, och under "Tillbehör" finns "Väderrapport". Jag använder den och tycker den funkar bra.
Problem med adesklet
Nice visst den funkade bra men jag skulle vilja ha en större.
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Problem med adesklet
Lite off topic, testa även väderleksrapporten i firefox (heter forecastfox). Segar inte ner något märkvärt o är rätt diskret o snyggt.
Abusus non tollit usum
Problem med adesklet
Det ska jag testa.
SV: Problem med adesklet
Installerade den precis - vilken kanonfunktion.zero gravity skrev: Lite off topic, testa även väderleksrapporten i firefox (heter forecastfox). Segar inte ner något märkvärt o är rätt diskret o snyggt.
Stort tack för tipset, zero gravity

Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.