Här har ni en utav tjejerna och kände genast att jag är/var tvungen att få skriva av mig. För visst är detta männen/killarnas värld

Det är alltid lika underbart härligt att läsa/höra dessa små historier som turbo skriver om där det visar sig att det är en tjej och ingen kille som exempelvis mekar med bilar.Urban Anjar skrev:Jovars, vi har alla fördomar, och det är spännande när man råkar i situationer när de visar sig vara tokfel.turbo skrev: En liten berättelse ur mitt minne. En gång började jag jobba hos en elektriker. Första dagen där så såg jag ett par ben sticka ut under en "americanare" (bil). Jag började prata och killen svarade och bad mej räcka skiftnyckel m.m. Efter ett tag kröp han fram och det visade sig vara en snygg tonårstjej.![]()
Och som Urban Anjar skriver då det gäller fördomar: Att det råder fördomar speciellt ute på Internet och i olika forum vet jag av egen erfarenhet.
För inte kan väl en tjej vara en spywarehunter

Sådant är det "BARA" killar som sysslar med och kan och minnsan vet hur man gör.
Under alla de år som jag varit verksam som spywarehunter har jag betraktats/behandlats som en kille och även blivit kallad kille (trots mitt namn).
En liten kort historia som inträffade för många år sedan:
Frågeställaren:
Hörrö killen, du som kan det här med virus/spywarefiler osv. Jag har en fil som heter bla bla..... och den ligger i mappen..... Vet du vad det är för fil?
Jag:
Kille? Ledsen att jag måste göra dig lite besviken nu men jag är ingen kille utan en tjej. Möter det något hinder att jag är tjej?
Om inte så är detta en fil som är/tillhör...........
Tror ni att det postades något svar tillbaka???
Icke sa nicke (undra varför)

Än idag råder denna fördom. Men den har blivit betydligt bättre det senaste året (för min del)

MVH/Malou