Jag har gjort försök med Linux förut men det har stupat på att jag inte haft tiden och orken att sätta mig in i det hela.
Iallafall, jag tänkte jag skulle sätta upp en webbserver och nu undrar jag lite försiktigt om det fungerar med den "enkla" ubuntun eller om jag behöver ha serverversionen av det hela.
Sen undrar jag också om det finns något ställe där man kan läsa in sig lite mer på detta eller om det är "trial'nerror" som gäller.
Det skall ju gå att köra windows applikationer i Linux, var kan jag få tag på ett program som hjälper mig med detta? Grejjen är den
att vi försöker få i gång ett nätverk i den förening som jag är medlem i och vi har efter ett mycket kort funderande valt att försöka
att använda oss av Linux(ubuntu). Efter ett kort överslag så skulle hela kostnaden för operativen bli mer än 30-40% av hela budgeten.
Så nu står vi(jag) inför ett helt nytt operativsystem som jag bara gjort halvhjärtade försök med innan. Först och främst skall operativet
installeras i burkarna, sedan skall nätverket upp och till slut skall en webbserver upp(+ en ev. mailserver).
Som Ni förstår har jag tagit mig rejält vatten över huvudet

har försökt att få windows95/ME att fungera i nätverk förut och det är inte roligt.

/bejjo