Artikel om MS (inte neurologisk sjukdom, men ...? ).

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Hej igen.

Ja, vi som är här på detta fora är väl iofs redan medvetna om det som Länstidningen i Östersund skriver om i denna artikel, men det känns så befriande att se att motstånd mot stela, kantiga lösningar och beslut växer fram än här, än där.

http://www.ltz.se/artikel_standard.php? ... 95,227,188#

Här gisslas våra myndigheter för att de inte orkar stå emot sheriffen från Nottingham.

Mer av sådant här och det kanske kan bli någon förändring så småningom?

Broder Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Visserligen var det mesta som skrivits sant, men jag gillar inte tonen i artikeln för det. Verkar mest vara en irriterad Linuxanvändare som haft lite tid över.

Ber om ursäkt ifall jag låter som en surmupp, men lite opartiskhet hade inte skadat.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Min förra skola skänker bort windowslicenser till de som säger att de inte har och inte vill/har råd att skaffa sig en, hellre än att fixa så att verktygen fungerar under alla plattformar. Så jag tycker allt att det ligger lite i det han säger...
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Att offentligheten inte bara använder MS-produkter, testar enbart för MS-produkter, utan att de verkligen tvingar på medborgarna MS-produkter. Kommunalt sponsrade XP-licenser låter illa i mina öron - speciellt när det handlar om dåligt kodade webbsidor.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"