CUPS i Windows 2003 Server eXPerience?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
aden_87

Inlägg av aden_87 »

Tjenna, jag köpte nyligen en ny dator, valde då att instalera Win 2003 server eXPerience editon, en mod av orginalet... Grymt snabbt och funkar nästam perffa.

Dock har jag ett problem, jag vill kunna instalera en skrivare och dela den i nätverket.. Men detta går inte eftersom. Spoolsv tjänsten är diabled i denna mod.

Då funderade jag på om man möjligen kan använda CUPS Win version, istället för spoolsv... Är det någon som testat detta ocg gillar det?

Har förtillfället inte Ubuntu på någon av mina datorer, kör dock miniKNOPPIX på min gammla K6a... 167mhz och 128 mb ram... Så slå mig inte för att jag gått över till Win... :rolleyes:

Så om det är någon som har erfarenheter av detta skriv gärna!
Det här är inga vanliga potatisar
Användarvisningsbild
aden_87

Inlägg av aden_87 »

Hehe här verkar jag jue ha missuppfattat allt, det finns ingen version av CUPS för Win, hehe

Om jag har fel rätta mig gärna!
Det här är inga vanliga potatisar
NightCircle

Inlägg av NightCircle »

http://www.cups.org/windows/index.php
Ta en titt här ^^
Har inte provat själv, eftersom jag inte tycker om releasen. Än.

Offtopic: Använder du 2003 eXPerience som server eller som hemma-dator?
Själv har jag provat som båda, och föredrar Beast Edition för hobby-användning och karuptdatas 2003 Server version som server.
Man kan ju inte säga mycket annat än att RetestraK-gängets releases äger upp orginal-grunkorna ^^
Äntligen ubuntu!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"