Amsn 0,97 trubbel,

dama

Amsn 0,97 trubbel,

Inlägg av dama »

Har precis installerat amsn 0.97 via uppdateringshanteraren och allt gick bra.
Såg trevligare ut än 0.95an och funkade bra, glad i hågen och startade om datorn och amsn funkar inte alls. Då jag klickar på programmet så påbörjar uppstarten och sen så minimeras programmet ner i listen i "2 gubbsläget" tror det är 1 gubbe då man är ansluten. Först gick det att vänsterklicka och välja ansluta mm, men efter av och ominstallation av amsn så funkar inte det heller. Kan starta upp flera sessioner men alla hamnar nere i listen där minimerade program hamnar och nu går det inte att klicka på dem ens och välja ngt. får döda processerna för att få bort dem.

Någon som har ngt tips
NVRO

SV: Amsn 0,97 trubbel,

Inlägg av NVRO »

Någon som vet svaret? Har samma problem på en maskin.
dama

Inlägg av dama »

Jag har kommit så pass långt att jag kan få igång amsn genom att starta programmet och sedan vänta tills det åker ner i listen, när den är nere i listen så kan jag starta en till och klicka på den nere i listen då funkar det. Detta funkar inte ifall jag klickar upp nr2 för snabbt utan är tvungen att vänta ett tag. Anser att problemet kvarstår och det är riktigt jobbigt tillvägagångsätt.. Ngn som vet hur man löser detta?
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Hur har du installerat? CVS?

För att undvika att aMSN startas i tray kan du, när du lyckats starta det, göra följande:
Konto -> Inställningar (eller Ctrl-P) -> Avancerat, och sedan se till att kryssa ur "Starta aMSN som ikon i Systemlisten"

Det verkar konstigt att du inte kan vänster-/högerklicka på ikonen i tray, det fungerar finfint för mig och jag har aldrig haft problem med det :-\
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
dama

Inlägg av dama »

Har installerat med synaptic.
Under mina avancerade inställningar så är det inte ibockat att den ska starta i listen.
Ska prova installera om Amsn för att se om det löser problemet.

Återkommer
dama

Inlägg av dama »

Efter ominstallation funkar det inte alls  ???
Har provat att avinstallera och installera med både synaptic och lägg till, ta bort program.

När jag klickar på Amsn ikonen så kommer den upp i programlisten och där står det "startar amsn" sen händer inget mer..
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Testa att ta bort mappen .amsn i din hemkatalog (den är dold). Den kanske innehåller någon inställning som gör att det inte fungerar?

Testa även att köra det i en terminal för att se om du får något felmeddelande..
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
dama

Inlägg av dama »

Får detta då jag kör amsn i terminal efter att ha tagit bort mappen .amsn i hemmakatalogen.

dama@dartanjang:~$ amsn
Segmenteringsfel (core dumped)
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"