Postade denna tråden http://www.ubuntuforums.org/showthread. ... ost1306082 på ubuntuforums.com. Men tänkte att det kunde vara bra att se om någon har någon lösning på mitt problem här.
Korfattat så hackar/laggar både amaroK och Gimp. Dessutom kan inte fglrxinfo hitta min skärm. Om jag däremot startar om X (utan att starta om datorn) så funkar både amaroK och Gimp. fglrxinfo hittar dessutom min skärm.
Jag kan verkligen inte bli klok på detta. Även om det fungerar efter att man startar om X så är det fruktansvärt irriterande att behöva göra det varje gång...
Mysko problem med X
Mysko problem med X
Jag funderar på om det kan ha något med moduler att göra...
Jag kommer ihåg på den tiden jag försökte få igång fglrx i gentoo att man var tvungen att ha agpgart-modulen, en moderkortspecifik modul, och fglrx laddad för att det skulle gå igång. Eller, om man hade konfigurerat anorlunda, absolut inte agpgart... Nåja..
Det jag säger är alltså att du ska - hellst innan X startar alls - skriva lsmod > före När du startat om X skriver du lsmod > efter Klistra sedan in här vad du får av att skriva diff -u före efter Då kan vi se om det är någon skillnad.
Jag kommer ihåg på den tiden jag försökte få igång fglrx i gentoo att man var tvungen att ha agpgart-modulen, en moderkortspecifik modul, och fglrx laddad för att det skulle gå igång. Eller, om man hade konfigurerat anorlunda, absolut inte agpgart... Nåja..
Det jag säger är alltså att du ska - hellst innan X startar alls - skriva lsmod > före När du startat om X skriver du lsmod > efter Klistra sedan in här vad du får av att skriva diff -u före efter Då kan vi se om det är någon skillnad.
Mysko problem med X
nibbo@nibbo:~$ diff -u före efter
--- före 2006-07-27 18:05:32.000000000 +0200
+++ efter 2006-07-27 18:09:24.000000000 +0200
@@ -33,7 +33,7 @@
sd_mod 19984 2
dm_mod 58936 1
md_mod 72532 0
-fglrx 388908 21
+fglrx 388908 8
agpgart 34888 1 fglrx
lp 11844 0
tsdev 8000 0
Kan dessutom tillägga att det inte hjälper att bara trycka ctrl+alt+backspace en gång, så att den bara startar igen automatiskt. Man måste döda X helt, logga in, skriva startx och först då fungerar det... kanske kan vara till hjälp att veta det.
--- före 2006-07-27 18:05:32.000000000 +0200
+++ efter 2006-07-27 18:09:24.000000000 +0200
@@ -33,7 +33,7 @@
sd_mod 19984 2
dm_mod 58936 1
md_mod 72532 0
-fglrx 388908 21
+fglrx 388908 8
agpgart 34888 1 fglrx
lp 11844 0
tsdev 8000 0
Kan dessutom tillägga att det inte hjälper att bara trycka ctrl+alt+backspace en gång, så att den bara startar igen automatiskt. Man måste döda X helt, logga in, skriva startx och först då fungerar det... kanske kan vara till hjälp att veta det.
Mysko problem med X
Den enda skillnaden är att fglrx används av fler grejer alltså...
Jag sitter bara och gissar nu: antag att fglrx laddas automatiskt - som det ska - men gör det för sent för att något någonstans ska upptäcka det - vilket det inte ska. Om jag har rätt borde det hjälpa att lägga till fglrx till en ny rad i filen /etc/modules. Testa med det.
Jag sitter bara och gissar nu: antag att fglrx laddas automatiskt - som det ska - men gör det för sent för att något någonstans ska upptäcka det - vilket det inte ska. Om jag har rätt borde det hjälpa att lägga till fglrx till en ny rad i filen /etc/modules. Testa med det.
Mysko problem med X
[quote="ozamosi"]Den enda skillnaden är att fglrx används av fler grejer alltså...
Jag sitter bara och gissar nu: antag att fglrx laddas automatiskt - som det ska - men gör det för sent för att något någonstans ska upptäcka det - vilket det inte ska. Om jag har rätt borde det hjälpa att lägga till fglrx till en ny rad i filen /etc/modules. Testa med det.[/quote]
provade att lägga fglrx både sist och först.. ingen skillnad.
Jag sitter bara och gissar nu: antag att fglrx laddas automatiskt - som det ska - men gör det för sent för att något någonstans ska upptäcka det - vilket det inte ska. Om jag har rätt borde det hjälpa att lägga till fglrx till en ny rad i filen /etc/modules. Testa med det.[/quote]
provade att lägga fglrx både sist och först.. ingen skillnad.
Mysko problem med X
Löste problemet för ett tag sedan men glömde denna tråden.
Av någon anledningen så funkar det dåligt när GDM startar X. Så jag skickade GDM ut genom fönstret och loggar in i terminalläge, sen startar jag x med komandot startx.
Av någon anledningen så funkar det dåligt när GDM startar X. Så jag skickade GDM ut genom fönstret och loggar in i terminalläge, sen startar jag x med komandot startx.