Fråga 1.
Jag har en mountad grej på skrivbordet som heter /boot där min grub ligger.. nu vågar jag inte riktigt avmontera den för jag är rädd att hela grubben ska gå sönder.. Kan jag avmontera den?
Fråga 2.
Jag behöver lite hjälp med att ställa in min Grub. eftersom att det inte finns nått grafiskt progam i Ubuntu som kan hjälpa mig så måste jag ju göra detta i grub meny filen vilket jag inte är något proffs på.
30g SATA hdd
(1 partition) <- Här ligger mitt Windows XP som jag vill lägga till i grubben
320g SATA hdd
(2 Partitioner)
(Partition 1)
(Partition 2)
320g SATA hdd
(2 Partitioner)
(Partition 1)
(Partition 2)
160 IDE hdd <- Här ligger Grubben (grubben har alltså bara lagt till OS som ligger på denna IDE hdd.)
(Partition 1)
(Partition 2) <- Här ligger Ubuntu 7.06 och jag vill lägga till så att jag kan starta Windows XP från grubben.
Fråga 3.
Hur kan jag få min Beryl att starta samtidigt som datorn? eller alltså när jag loggar in på Ubuntu?(avklarad)
Fråga 4.
Frågan kanske inte riktigt hör hemma här men jag kör den iaf för att slippa skriva massvis med olika trådar.
När jag kör Open Arena i fullscreen så blir grafiken ful oavsett inställningar. men det såg betydligt bättre ut när jag inte körde fullscreen.. ungefär som att den inte fattar att den skall ändra upplösningen i fullscreen. (om någon varit med om ngt liknande eller bara vet svaret så är jag tacksam för svar

Fråga 5.
Fråga med liknande karaktär som ovanstående.
I Nexuiz så går min gubbe alltid åt Vänster helt automatiskt, vilket gör det fruktansvärt svårt att spela. (Ja, jag har kollat och försökt hitta nått i kontroll inställningarna men kan inte hitta något.) Om någon har liknande problem och löst det så är jag tacksam för svar här med

Fråga 6.
Kan man med de nyaste nvidia drivarna använda 2 skärmar ? (det jag vill är alltså att koppla in tvn i DVI kontakten..) verkar inte riktigt hitta vart man fixar det.