När jag skulle stänga ner programmet, dök den ilskna röda blixten upp! Vad är detta

Över 30 blockerade anslutningar sen klockan 19 ca. Någon som kan förklara vad det är för något?
Se bifogad bild
[bifogad fil raderad av administratör]
Nej, det är ju ovälkommna Uppkopplingar. Men, dom blir ju blockerade av Firestarter.iglesias skrev: OK, så det är normalt menar du??![]()
Så egentligen ska jag vara gladSlynglar som portscannar
OK, vad bra, då kan jag stänga ner den. Men funkar den som tidigare? Jag gjorde ju vissa ändringar när jag konfigurerade i början.Visste du att du inte behöver ha Firestarter igång? Det är bara en GUI av Linux inbyggda brandvägg.
Njau kör man en klient burk så är sannolikheten mycket liten att nåt händer med en Linuxburk.iglesias skrev:Så egentligen ska jag vara gladSlynglar som portscannar(Att den blockerar uppkopplingarna menar jag)
Jag tyckte jag läste nånstans att alla portar är stängda by default.Om du har port 22 öppet för SSH
OK, tack för klargörandet dannoPortarna i en defaultinstallerad Ubuntu är inte alls stängda.
Iptables har inga regler alls.
Däremot skall det inte finnas något installerat som lyssnar på någon nätverksport,
Menar du då att du tog bort själva brandväggen? Eller bara GUI:n?Har använt det och det blockerade alla torrent-anslutningar...Du kan dock känna dig säker utan brandvägg
Dö, din *. Sen jag installerade tillägget så blev Firefox SEGT! (Windows) Och även avinstallation! Grr.Galgalid skrev: ja att wine kan vara en fara har du ju helt rätt i, men jag tror ändå inte att det skulle skada datorn, eftersom det trots allt bara är en emulator. Då bör ju väldigt många windows-filer saknas, och därför tror jag inte att effekten av ett vuirus skulle bli stor. Det skulle antagligen inte bli någon alls. Windows och Linux har väl inte ens samma filsystem?
Den enda riktiga faran jag ser är keyloggers. Eftersom de inte är ute efter att förstöra, utan bara att samla user input med mera borde de vara mindre beroende av vilket OS man använder(bara min teori som antagligen e helt felaktig(vad vet jag?)).
Det finns ett firefox-tillägg som hetter Keyscrambler. Ladda ner det. Vet dock inte om det finns en linux-version, men det är värt att kolla.
Jag anser dock att FireStarter inte behövs![]()
Nu blir det kanske lite abstarkt... En exekverbar exefil körs ju mha Wine så därför mina funderingar.Galgalid skrev: Det skulle antagligen inte bli någon alls. Windows och Linux har väl inte ens samma filsystem?
Den enda riktiga faran jag ser är keyloggers. Eftersom de inte är ute efter att förstöra, utan bara att samla user input med mera borde de vara mindre beroende av vilket OS man använder(bara min teori som antagligen e helt felaktig(vad vet jag?)).