Widescreen problem[LÖST]
Widescreen problem[LÖST]
Hej, jag har nyligen installerat Ubuntu 7.04 där jag inte kunde välja ngn widescreen upplösning från början. Så vill jag även givetivs köra med XGL så jag valde skrivbords effekter och så laddade den ner Nvidia drivare till mitt grafik kort automatiskt.. men jag kunde fortfarande inte välja någon Widescreen upplösning (1440*900) så någon som kan hjälpa mig på något sätt? vore väldigt bra 

Senast redigerad av 1 benji_boy, redigerad totalt 23 gånger.
SV: Widescreen problem
Jag måste veta vilken version du kör.
sudo nvidia-settings så ser du det
sudo nvidia-settings så ser du det
NVIDIA Driver Version: 1.0-9631
Fast det verkar som jag har löst men ändå tack vare dig eftersom jag kunde tydligen bara ändra upplösningen i nvidia-settings och inte i den "vanliga" skärmupplösnings ändraren.. Tack så mycket!
Okidok.....nu måste jag också veta numret på ditt grafikkort...benji_boy skrev: NVIDIA Driver Version: 1.0-9631
Annars skickar jag dig till "svart skärm"...
Om du kör ett nVidia 7600 eller bättre återkom.
Annars
sudo apt-get install nvidia-glx-new
Om du skulle få svart skärm så sätt dig vid en annan dator bara så får du hjälp...

Nu finns det en nyare drivare men det är lite risker med den...benji_boy skrev: Fast det verkar som jag har löst men ändå tack vare dig eftersom jag kunde tydligen bara ändra upplösningen i nvidia-settings och inte i den "vanliga" skärmupplösnings ändraren.. Tack så mycket!

Vill du kan du testa...
Okej okej, ska nog vänta med det tills det är färre risker dåNu finns det en nyare drivare men det är lite risker med den...
Vill du kan du testa...

Okidok... det buggar för nyare samt de äldsta nVidiakorten... det är löst om någon dag eller två.benji_boy skrev:Okej okej, ska nog vänta med det tills det är färre risker dåNu finns det en nyare drivare men det är lite risker med den...
Vill du kan du testa...Tack så hemskt mycket i varje fall