Go Louie Go! :) (Artickel i Dalarnas tidningar)

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Olle Eriksson
Kontakt:

SV: Go Louie Go! :) (Artickel i Dalarnas tidningar)

Inlägg av Olle Eriksson »

Det finns en LUG i Dalarna, faktiskt! Den heter DaLUG (Dala Linux User Group) och håller numera till i någon lokal vid Domnarvet i Borlänge. Har varit där en gång, och det verkar vara trevligt folk med. Var två datorer rikare när jag åkte hem på eftermiddagen! :o De verkar vara inriktade på Debian och Ubuntu - precis som det ska vara. :) För övrigt är det DaLUG som säkerställer internet-åtkomst och dylikt under Dalecarlia Cup.

De har "minimöten" sista lördagen varje månad. Om någon härifrån ska dit någon snart - säg gärna till, så ska jag se till att pallra mig dit. Hemsida finns här: http://www.dalug.se/
Användarvisningsbild
ninetwozero
Utgåva: 6.06 Dapper LTS

Inlägg av ninetwozero »

Louie skrev:
scrav skrev: Gött. Har ni nån LUG nånstans i dalarna? :D, är morian nu men annars är det vanligtvis Hofors jag bor i.
Vad ska vi med västkusten till? vi har ju siiiiiiiljan!
haha, tackar :)
Mjadu, det är en bra fråga, jag har inte sett något om en linuxgrupp i dalarna med faktiskt hört att det finns en kille med långt skägg som brukar komma in på jobbet då och då som sägs vara med i något sådant. Måste forska vidare i det där för det vore kul att gå med om så vore.

MVH
vilket NTI går du på? :O
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

Shadow skrev:
Louie skrev:
scrav skrev: Gött. Har ni nån LUG nånstans i dalarna? :D, är morian nu men annars är det vanligtvis Hofors jag bor i.
Mjadu, det är en bra fråga, jag har inte sett något om en linuxgrupp i dalarna med faktiskt hört att det finns en kille med långt skägg som brukar komma in på jobbet då och då som sägs vara med i något sådant. Måste forska vidare i det där för det vore kul att gå med om så vore.

MVH
Falun
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Användarvisningsbild
ninetwozero
Utgåva: 6.06 Dapper LTS

Inlägg av ninetwozero »

Louie skrev:
Shadow skrev:
Louie skrev:

MVH
Falun
oki :]
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

UNDERBART!!
Louie: Grattis till gratis pr...

Fråga:
Ska man skriva: Jag är fad der?
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
Användarvisningsbild
Louie
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av Louie »

SakJur skrev: UNDERBART!!
Louie: Grattis till gratis pr...

Fråga:
Ska man skriva: Jag är fad der?
Haha, tack, var väl inte riktigt sugen på att vara med i tidningen men vad gör man inte för Ubuntu :)

fad der låter extremt mycket särskrivning för mig

MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"