Kan nån som vet förklara hur man på allra enklastea sätt får igång Beryl och nVIdia-drivrutinerna?
1. Kör enligt den här beskrivningen.Roksvamp skrev: Hm, jag fattar inte riktigt
Kan nån som vet förklara hur man på allra enklastea sätt får igång Beryl och nVIdia-drivrutinerna?
Vi provar igen:Roksvamp skrev: Jag får inte igång envy. Den installerar sig inte och det står att packetet är trasigt. Finns det något annat sätt att göra det på Fiesty?
Under Meny Program > Systemverktyg ska du ha Envy....Roksvamp skrev: Nu funkade det...står dock inte under installerade program i "lägg till/ta bort".
Som jag skrev kan inte Ubuntu ändra Windows inställningar...hursomhelst jag skulle vilja se din xorg.conf.Roksvamp skrev: Så här ligger det till:
Förut kunde jag köra max upplösning i 75 Hz utan problem i windows. I ubuntu fanns iallafall alternativet under skärmupplösning.
Nu måste jag ha 60 Hz i windows för att bilden inte ska bli jättesuddig och oläsbar. I nvidia settings i ubuntu är det samma sak, 60 Hz funkar men över det blir bilden suddig. Ska man ändra frekvensken i "skärmupplösninG" finns bara 57, 58 och 60 Hz att välja på.
Nej går du den väggen får du Ubuntus nVidia drivare som är minst sagt bugguga just nu.Roksvamp skrev: Section "Monitor"
Identifier "BenQ T720"
Option "DPMS"
EndSection
Så! Men vänta lite nu, nu hittade jag "NVidia binary X.Org driver" i lägg till/ta bort program. Antar att envy installerade den, men hade det inte bara varit enklare om jag gått den vägen från början, att liksom bara fixa drivern från lägg till/ta bort program?
Nope...det tror jag inte.Roksvamp skrev: Ska jag köra nån backup eller är det bara att ändra till dina värden?
EDIT: Jag har snackat med en polare som sa att vissa drivrutiner kan skada båda kortet och skärmen...du tror inte att det har hänt något sånt?![]()
Ja precis som det ser ut innan fast att du klistrar in mina värden.Roksvamp skrev: Ska jag köra en Endsection efteråt?