fel vid update, inget händer efter reboot
fel vid update, inget händer efter reboot
har en dator med xbuntu på. har försökt att updatera. har en grafisk updater som sa att det fanns en updatering som jag inte hade. tror att den hette 6.10, tycker att det är konstigt eftersom det låter som en ubuntusak. Men dumt kanske det men gjort är det. Updaterade och nu kommer inte datorn igång, kommer fram en text där det står nått i stil med
"busybox v*(debian* ubuntu3) built in shell(ash)
/bin/sh can't access tty job control turned off
vad är det som inte är rätt. Tur som det är så cp jag hela hd innan. men vill inte att mina inställningar ska försinna. Vad är fel?
"busybox v*(debian* ubuntu3) built in shell(ash)
/bin/sh can't access tty job control turned off
vad är det som inte är rätt. Tur som det är så cp jag hela hd innan. men vill inte att mina inställningar ska försinna. Vad är fel?
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
SV: fel vid update, inget händer efter reboot
Och du kan inte skriva någonting, bara en text o sen bom-stopp?
Abusus non tollit usum
jo kan skriva, det blir som en terminal där jag tror att jag kan skriva allt
det är som att inte gui hoppar igång
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Verkar så, är det som en inloggning? I så fall logga in. Det kanske kan funka med kommandot
dpkg-reconfigure xserver-xorg
dpkg-reconfigure xserver-xorg
Abusus non tollit usum
det är inte riktigt som en inloggning, det står write help for basic command, så får man reda på de basic command som man kan använda.
funkade inte not found. där det ska vara ett inloggningsnamn står det initramfs. några andra förslag?
funkade inte not found. där det ska vara ett inloggningsnamn står det initramfs. några andra förslag?
har bestämt mig för att instalera om allt
men den här gången ska jag har en partition med win och en med ubuntu. Det verkar som mina gamla partitioner finns kvar. går det att få bort dom så man får en blank hårddisk, kan jag börja om från början, instalera först win (behöver det i skolan) sen xbuntu. har allting sparat så det är ingen fara om det raderas, tråkigt är bara alla installerade program och inställningar
så hur gör man för att få en blank hårddisk?
men den här gången ska jag har en partition med win och en med ubuntu. Det verkar som mina gamla partitioner finns kvar. går det att få bort dom så man får en blank hårddisk, kan jag börja om från början, instalera först win (behöver det i skolan) sen xbuntu. har allting sparat så det är ingen fara om det raderas, tråkigt är bara alla installerade program och inställningar
så hur gör man för att få en blank hårddisk?
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Det skall väl inte vara några problem. Under installationen av windows så tar du bara och formaterar hela hårddisken. Tänk bara på att det är bäst att installera windows först.
Sök runt på forumet efter dualboot eller liknande, innan du börjar installera om.
Sök runt på forumet efter dualboot eller liknande, innan du börjar installera om.
Abusus non tollit usum