Firefox & aMSN hackar...
Firefox & aMSN hackar...
Firefox och aMSN hackar eller släpar ganska mycket vilket är irriterande. Är det något man får leva med eller är det något man kan justera upp?
Känns som att systemet drar mycket kräm vissa stunder...t ex så var det riktigt saggigt att kolla webbkamera samtidigt som man chattade på aMSN.
Känns som att systemet drar mycket kräm vissa stunder...t ex så var det riktigt saggigt att kolla webbkamera samtidigt som man chattade på aMSN.
- Victor
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
SV: Firefox & aMSN hackar...
om det hackar när du scrollar i FF så har ja samma problem, men bara när jag har Beryl igång, är den avstängd så rullar allt fint..
// So long, and thank you for all the fish
"Your Ubuntu User number is # 10448"
Jepp det är Beryl som kräver för mycket kräm så jag har den inte igång. Visst är det roligt med lite spejsad look...men nej...hackar det och går segt så är det inget att ha för min del.
Har förmodligen att göra med att ni kör på generella grafikdrivrutiner utan DirectRendering. Vad har ni för grafikkort?
- Victor
Ja kör på min laptop compaq nc8000 som ja tror har ett ATI Radeon Mobility 9600.
Jag kan ju också tillägga att jag kör endast beryl för dess smarta funktioner. Att kunna dra program till en annan arbetsyta är guld värt och likaså när man för musen till högra hörnet av skärmen så kommer det upp en översikt på alla fönster man har uppe, på alla arbetsytor. Finns det ett annat program som klarar de funktionerna men inte kräver lika mycket av datorn är jag idel öra
Jag kan ju också tillägga att jag kör endast beryl för dess smarta funktioner. Att kunna dra program till en annan arbetsyta är guld värt och likaså när man för musen till högra hörnet av skärmen så kommer det upp en översikt på alla fönster man har uppe, på alla arbetsytor. Finns det ett annat program som klarar de funktionerna men inte kräver lika mycket av datorn är jag idel öra

Senast redigerad av 1 Victor, redigerad totalt 21 gånger.
Jag har Nvidia 6600...
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Öppna en terminal och skriv
glxinfo | grep rendering
Får ni svaret "direct rendering: yes" ?
glxinfo | grep rendering
Får ni svaret "direct rendering: yes" ?
Abusus non tollit usum
- Victor
Yes box 

- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Hm, då funkar renderingen i ditt fall. Testa att göra så här: högerklicka på beryl-rubinen, välj avancerade Beryl-alternativ och sen renderingsplattform. Där skall det stå tvinga, Ati, aiglx, xgl.Victor skrev: Yes box![]()
Testa först Ati och sen aiglx. Säg om det gör någon skillnad och vilken du får bäst resultat med.
(testa scrolla ff och även kuben o kolla efter lagg)
Abusus non tollit usum
Rendering Yes....
Jag har nu ominstallerat hela Beryl och markerat "Tvinga Nvidia". Får se hur det funkar...
Jag har nu ominstallerat hela Beryl och markerat "Tvinga Nvidia". Får se hur det funkar...