Installations problem 7.04

Kidad

Installations problem 7.04

Inlägg av Kidad »

Hej!

Jag har försökt installera 7.04 i natt på en p3 600mhz med 128mb ram. Testat både den vanliga och nordic varianten av ubuntu, desktop varianten. Ubuntu startar och så men attan va segt det är i live mode tar 5-10 minuter innan nått händer över huvud taget. Efter en timme hade jag nästan klarat av steg ett i installationen. kan jag starta installationen innan jag går in i live med något komando eller så?
ycc
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

SV: Installations problem 7.04

Inlägg av ycc »

128M RAM är kanske för lite för att köra LiveCD. Om du bestämt dig för att installera på disk så kanske det är bättre att ladda ner "alternativ CDn". Den går inte att köra "live", men man kan installera på disk från den.

EDIT:  johan_pirate: 256, så var det
Systemkrav
Ubuntu är tillgänglig för PC, 64-Bit och Mac arkitekturer. CDn kräver som minst 256 MB RAM. Installationen kräver som minst 2 GB ledigt hårddiskutrymme.
Senast redigerad av 1 ycc, redigerad totalt 21 gånger.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
johan_pirate

Inlägg av johan_pirate »

ycc skrev: 128M RAM är kanske för lite för att köra LiveCD.
Har för mig att de behövs 256 MB.

Du kan köra med den alternativa Ubuntu cd, eller kör med en lättare fönsterhanterare typ som Xfce

testa denna:
http://www.xubuntu.org/
Kidad

Inlägg av Kidad »

Tack för svaren. Får bli alternate cd'n... till att börja med annars får tanten Xubuntu medan jag raggar nya ram-minnen.

Skulle läst på lite nogrannare och en ursäkt är på sin plats här.
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

Ta dig inte tiden att bränna en Live-Xubuntu. För du kan ändå inte installera med 128 Ram. Det vet jag bäst, för jag har en Bärbar med P3 600Mhz och 128 RAM. Du måste skaffa Xubuntu Alternate. Xubuntu är faktiskt snyggt :p
The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"