Får ett felmeddelande när jag startar upp att det inte finns nått grafiskt gränssnitt.
Enligt ubuntu har jag nyaste nvidia drivisarna som funkar.
vad har jag lyckats med o hur gör jag??

prova följande i terminalen dpkg-reconfigure xserver-xorgMiSj skrev: Jag testade att ominstallera xorg servern....funka sådär så jag e tebax där jag började.
Va det jag testade på i mitt förra inlägg, vilket funkade sådär.toxic76 skrev:prova följande i terminalen dpkg-reconfigure xserver-xorgMiSj skrev: Jag testade att ominstallera xorg servern....funka sådär så jag e tebax där jag började.
du får då svara på lite frågor angående din hårdvara i datorn
det skapas sen en ny xorg.conf perfekt ifall du skulle få problem med
att upplösningen inte fungerar ordentligt
Kod: Markera allt
sudo apt-get install nvidia-glx
sudo apt-get install nvidia-glx-new
sudo reboot
Ah, tror iofs inte det här är felet, men om du ändå vill testa det så kör:MiSj skrev: misj@misj-desktop:~$ mv .nvidia-settings-rc .nvidia-settings-rc.backup
mv: kan inte ta status på ".nvidia-settings-rc": Filen eller katalogen finns inte
Testade exakt det här nu....vulfgar skrev: OK, då är det inte det som är felet.
Om du kör feisty:
Jag tror ändå på att kör en dpkg-reconfigure xserver-xorg starta upp x, starta synaptic och avinstallera nvidia-glx eller nvidia-glx-new - förmodligen är det väl den senare som är aktuell.
Starta om och om/när du nu hamnar i terminalläget så kör sudo apt-get install nvidia-glx-new Du körde feisty, eller?
om du kör edgy:
följ guiden här http://doc.gwos.org/index.php/BerylOnEdgy
Envy installerat.plun skrev: Jag skulle nog välja Envy.....
Så här ser det då ut då du kör.
http://ubuntu-se.org/drupal/?q=node/162
Mycket enklare än gwos....
![]()
Envy installerar de riktiga drivarna från nVidia och för att göra det behövs det ett antal paket.MiSj skrev: Liten gimp fråga....ska jag installera ALLA uppdateringar i synaptic?
När jag installerade Envy autoinstallerade den nämnligen ett gäng packages...
Tänkte om det kan va där problemet ligger?