Byta eller ej
- niclas
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Byta eller ej
Jag har provat på lite olika linuxdistributioner och har den senaste tiden använt Slackware vilket har fungerat mycket mycket bra. Däremot har jag en bubbaserver som kör Debian och det vore nog rätt trevligt att även testa debian på skrivbordet. Jag har laddat ner Nordics Remix av 7.04. Varför skall jag bränna den och köra Ubuntu istället för Slackware? Kom igen nu, sälj in Ubuntu nu..
SV: Byta eller ej
Prova vilket som känns bäst för digniclas skrev: Jag har provat på lite olika linuxdistributioner och har den senaste tiden använt Slackware vilket har fungerat mycket mycket bra. Däremot har jag en bubbaserver som kör Debian och det vore nog rätt trevligt att även testa debian på skrivbordet. Jag har laddat ner Nordics Remix av 7.04. Varför skall jag bränna den och köra Ubuntu istället för Slackware? Kom igen nu, sälj in Ubuntu nu..

jag har aldrig provat Slackware

- niclas
- Kontakt:
Ja det är ju rätt smidigt att kunna starta det utan att behöva installera, just för att kunna testa det.. Men kom igen va, lite argument om Ubuntus förträfflighet har du väl? 

- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Du verkar vara en erfaren Linux-användare och du verkar ha de kunskaper som behövs för att behärska vilken distro som helst. Så jag får också säga att testa dig fram. Prova Ubuntu 7.04 och se om det är nåt för dig. Kanske det passar dig, kanske inte.
Välkommen till forumet!
Välkommen till forumet!
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Enkelheten brukar väl vara det som sägs vara det bästa med Ubuntu.niclas skrev: Ja det är ju rätt smidigt att kunna starta det utan att behöva installera, just för att kunna testa det.. Men kom igen va, lite argument om Ubuntus förträfflighet har du väl?![]()
Att man inte heller behöver leta lika länge efter drivrutiner som inte finns under GPL även om en del kritik kommer på grund av det..
- niclas
- Kontakt:
En anledning till att jag vill prova mig för med andra distar är att jag har en trådlöst USB-adapter som har varit oerhört krångligt att få att funka i Slackware. Hoppas det blir lättare i Ubuntu
Det smarta i Ubuntu är att det finns mycket program till det, Dessutom bästa plugsen som LinuxMCE och Beryl. Dessutom är det lätt att installera 

The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Du borde i alla fall testa. Fördelen med Ubuntu är att det har en jäkla smart design +att det mesta funkar med lite krångel.
Abusus non tollit usum