Hej,
allting funkar hitils bra för mig med ubuntu, allt förutom trådlösa nätverks kortet.
Körde först med 6.10 och då funkade inte trådlösa nätverket men det vanliga fungerade, så jag tänkte att jag skulle uppdatera till 7.04 så kanske det löste sig. ända skildnaden är att jag fick det bekräftat att det fattas några drivrutiner eller så.
För jag får upp detta meddelande:
"in order for this computer to function properly, Ubuntu may be using driver software that cannot be supported.
Because the software is proprietary, it cannot easily be changed to fix any future problems."
Intel(R) PRO/Wireless 3945 Network Connection driver for Linux
Vore tacksam om jag kunde få tips eller hjälp, för dte är ganska jobbigt.
Tack på förhand
mvh
Nätverks kortet fungerar inte (trådlöst)
SV: Nätverks kortet fungerar inte (trådlöst)
Du har en ny funktion i Feisty som fixar detta enkelt.
Meny System > Administration> Hanterare för proprietära drivrutiner
Gör enable på ditt kort så installeras drivarna
Meny System > Administration> Hanterare för proprietära drivrutiner
Gör enable på ditt kort så installeras drivarna

SV: Nätverks kortet fungerar inte (trådlöst)
den står redan på enable. 
Edit: vad kan vara fel då ? för jag kan kryssa i och andvända kortet på nätverk, men det går inte att gå in på internet eller andvända något som är beroende av uppkoppling. så någonstanns slår det fel.
men jag verkar inte vara den ända som har prob. med att koppla upp mig över trådlöst med wep/wpa nyckel
Edit2: Okej, det går bara bättre och bättre... nu när jag kollade för att göra en extra koll så jag inte bara hade missat något lätt, så visade det sig att det helt plötsligt inte fanna något trådnätverk i alternativen på nätverk

Edit: vad kan vara fel då ? för jag kan kryssa i och andvända kortet på nätverk, men det går inte att gå in på internet eller andvända något som är beroende av uppkoppling. så någonstanns slår det fel.
men jag verkar inte vara den ända som har prob. med att koppla upp mig över trådlöst med wep/wpa nyckel

Edit2: Okej, det går bara bättre och bättre... nu när jag kollade för att göra en extra koll så jag inte bara hade missat något lätt, så visade det sig att det helt plötsligt inte fanna något trådnätverk i alternativen på nätverk

Senast redigerad av 1 Arias, redigerad totalt 20 gånger.