Uppgraderingsproblem...7.04.
SV: Uppgraderingsproblem...7.04.
jag körde update i konsolen och uppdaterade. Kom sedan på att jag va trådlös!! Det gick ändå.
Allt funkar!
Detta gjorde jag i förmiddags!
Allt funkar!
Detta gjorde jag i förmiddags!
Så nu gick uppdateringen igång....Gytt!!! Med tanke på mitt lilla diskutrymme. Hur mycket kommer detta kosta i diskspace. Tar det mycket större plats än edgy?
Per
Per
Okido... "är det inte det ena så är det det andra"....L-C skrev: Testade svenska nu och det verkade gå bättre tills den klagade på diskutrymmet. Ville tydligen ha 102M till. Trodde 1.2 Gig räckte.... men jag gör ett nytt försök, så får vi se hur det går....
När du uppgraderar så behövs det utrymme när allt ska bytas ut.
Ade:
Terminaluppdatering går ju också men den är mindre pålitlig.
https://help.ubuntu.com/community/FeistyUpgradesManual
Så den vanliga metoden är att föredra plus att man då provar att byta server
precis som LC gjort.
Nu kom vi omlott... nej det är ungefär detsamma men för själva utbytetL-C skrev: Så nu gick uppdateringen igång....Gytt!!! Med tanke på mitt lilla diskutrymme. Hur mycket kommer detta kosta i diskspace. Tar det mycket större plats än edgy?
Per
av filer så behövs det då utrymme.
Klagade inte Upgrade-Managern så går det nog bra...

Ja, detta med partitioner. Kvittar hur man gör så är en full och en tom tycker jag 
Nu har gått igång i alla fall, men jag kan meddela att återstående tid pendlar mellan 6 och 12 timmar för mig. Så jag är väl antagligen inte den ende som gör det här.... Har kollat uppkopplingen och den är det inget fel på.
Nåja, får väl vänta tills inatt med att leka med det nya husdjuret

Nu har gått igång i alla fall, men jag kan meddela att återstående tid pendlar mellan 6 och 12 timmar för mig. Så jag är väl antagligen inte den ende som gör det här.... Har kollat uppkopplingen och den är det inget fel på.
Det är nog kö överallt just nu...L-C skrev:

Annars... "den som väntar på något gott"

Jag tog den svenska... Och den tuggar på i stadiga 30 k/s
Hej ! jag har liknande felmeddelande. Först så tänkte jag ta hem 7.04 iso avbild. Men efter ca: 40 mb download så avbröts det, f-sökte med "pluns" tips om att kolla via programkällor att byta till huvudservern, då avbröts det efter 60 mb
.
Går via uppdateringshanteraren för att uppgradera till 7.04 "failed to fetch <a class="postlink" href="http://www.cypherbios.org/ubuntu/dist/e ... ntu/dist/e ... ackages.gz</a> : 500 internal server error".
Har även inte kunnat uppdatera förråden i synaptic via "läs om" under en månads tid nu,då dyker samma meddelande upp utan "failed to fetch".
.
Kan f-stå om det avbryts för nerladdning med tanke på ny Dist å allt och popularitet, men mer besynnerligt är problemet med synaptic under en månads tid nu..

Går via uppdateringshanteraren för att uppgradera till 7.04 "failed to fetch <a class="postlink" href="http://www.cypherbios.org/ubuntu/dist/e ... ntu/dist/e ... ackages.gz</a> : 500 internal server error".
Har även inte kunnat uppdatera förråden i synaptic via "läs om" under en månads tid nu,då dyker samma meddelande upp utan "failed to fetch".

Kan f-stå om det avbryts för nerladdning med tanke på ny Dist å allt och popularitet, men mer besynnerligt är problemet med synaptic under en månads tid nu..
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 24 gånger.
Det är meningslöst att försöka uppgradera om inte Edgy är fullt uppdaterad.PoorMoon skrev:
Har även inte kunnat uppdatera förråden i synaptic via "läs om" under en månads tid nu,då dyker samma meddelande upp utan "failed to fetch"..
Gå till meny System> Adminstration>Programvarukällor.
Byt server på 1:a fliken i mitten.
Gör en "Läs om". Kör en uppdatering och se vad som händer.
Som sagts tidigare så tyvärr om man använder sig av "läs om" i synaptic eller "kontrollera" från updatehanteraren "Kunde inte hämta alla förrådsförteckningar http://www.cypherbios.org/ubuntu/dist/e ... ackages.gz"
Oavsett val av server plun så blir det följande samma meddelande
. Trodde att det hade nåt med ens operatör comhem att göra men i förra veckan tog ja hem Kubuntu .iso avbild utan problem .
För min del så har detta problem att inte kunna hämta alla paket till synaptic pågått 4-5 veckor
Oavsett val av server plun så blir det följande samma meddelande

För min del så har detta problem att inte kunna hämta alla paket till synaptic pågått 4-5 veckor
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 24 gånger.