OpenOffice 2.2 på svenska?

steqve

OpenOffice 2.2 på svenska?

Inlägg av steqve »

Jag såg att OpenOffice 2.2 är släppt....men jag hittar inte någon svensk version. Är det så att den inte är översatt än? Eller letar jag bara hejdlöst dåligt?
Okänd

SV: OpenOffice 2.2 på svenska?

Inlägg av Okänd »

Vilken ubuntu version kör du ? Jag tror att 2.2 OO finns med i Feisty, och då på svenska med.
Jag hörde det.
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

Little John skrev: Vilken ubuntu version kör du ? Jag tror att 2.2 OO finns med i Feisty, och då på svenska med.
Jag hörde det.
Du hörde, jag upplevde det! ;)
steqve

Inlägg av steqve »

jag sitter på 6.10...men uppdatering kommer att ske inom kort...ja i helgen tror jag :) Men de va skönt å veta att OOo följer med då!
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

TheOne skrev:
Little John skrev: Vilken ubuntu version kör du ? Jag tror att 2.2 OO finns med i Feisty, och då på svenska med.
Jag hörde det.
Hur är det med prestandan i OO? Jag tänker då närmast på uppstartstiden som ju i föregående versioner varit ruskigt lång.
Användarvisningsbild
TheOne

Inlägg av TheOne »

axel112 skrev:
TheOne skrev:
Jag hörde det.
Hur är det med prestandan i OO? Jag tänker då närmast på uppstartstiden som ju i föregående versioner varit ruskigt lång.
Jag tyckte att det hade fixat det rätt bra.. max fem sec första gången efter start. Sedan gick det snabbare om man ville starta igen under samma session.
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Det låter ju bra.  ;D
mhenriday
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av mhenriday »

Jag kan bekräfta att när man uppgraderar från Edgy till (den svenska versionen av) Feisty, så följer en svensk version av OOo 2.2 med. Märkligt är att när man går till [url=http://"http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Sv.openoffice.org"]den svenska OOo-wiki[/url] tycks 2.1 vara den senaste tillgängliga versionen. Således har jag fått ladda ner den USA-engelska versionen till en annan maskin med XP installerad. Men kanske Lars Noodén och Jimi Arvidsson snart släpper 2.2 ?...

Henri
steqve

Inlägg av steqve »

Jo, jag vill ju ha OO på ett windowsbaserat företag å då vill jag ha 2.2 nu när jag ska installera...så väntar på att 2.2 skall släppas för windows...

Någon som vet varför det dröjer?
mhenriday
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av mhenriday »

Hej Steqve !

Det här är mer en lovligt post festum, men jag undrade om Du lagt märke till att OOo 2.2 på svenska - också för Windows - släpptes den 4/6. Enligt vad jag förstår kommer 2.3 att släppas om ett par veckor (programmet finns redan i Ubuntu Gutsy Gibbon alfa) - vi får hoppas att också den svenska versionen blir tillgänglig från första början....

Henri
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"