när jag ska browsa i win-nätverket (hem) så får jag detta felmeddelande:
Tyvärr, kunde inte visa allt innehåll i "Windows-nätverk: hem".
varför kommer man inte åt det?
har testat att pinga dom andra win-datorerna & det funkade.
kan inte browsa/komma åt datorerna i lokala nätverket
...ska precisera lite eftersom ingen tog sig tid att svara...
d e alltså mån problem med samba antar jag...
1. jag tryckte nånggn på att lösenordet skulle sparas i nån lösenordsring(?) kan det ha med saken att göra? hur vilka lösenord som sparats där & var?
2. om jag ska testa skriva in smb://blabla var gör man d, när det inte finns nån adressrad att skriva in det på i filbläddringsfönstret?
3. finns det ngra fler konfig-filer än sambas som bör ses över för att få win-nätverket att funka?
d e alltså mån problem med samba antar jag...
1. jag tryckte nånggn på att lösenordet skulle sparas i nån lösenordsring(?) kan det ha med saken att göra? hur vilka lösenord som sparats där & var?
2. om jag ska testa skriva in smb://blabla var gör man d, när det inte finns nån adressrad att skriva in det på i filbläddringsfönstret?
3. finns det ngra fler konfig-filer än sambas som bör ses över för att få win-nätverket att funka?
[quote="nr"]2. om jag ska testa skriva in smb://blabla var gör man d, när det inte finns nån adressrad att skriva in det på i filbläddringsfönstret?[/quote]
Ctrl + L.
Jag tror du kan gå in i registret och ändra så det alltid är synligt.
Ctrl + L.
Jag tror du kan gå in i registret och ändra så det alltid är synligt.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
ctrl+L. oki ska testa... men hur kmr man in i registret? å framförallt vågar man rota där om man e helt ny på ubuntu?
ngn som vet ngt om "lösenordsringen"?
ngn som vet ngt om "lösenordsringen"?
"standarsdnyckelringen" hette den visst....
jag kmr åt nätverket vid ip-adresserna, men inte genom hostname:sen...antagligen anledningen till att jag inte kan få upp datornerna i nätveket (arbetsgruppen) nåt förslag på hur man löser det?
jag kmr åt nätverket vid ip-adresserna, men inte genom hostname:sen...antagligen anledningen till att jag inte kan få upp datornerna i nätveket (arbetsgruppen) nåt förslag på hur man löser det?