Lägg till/ta bort program?

Användarvisningsbild
Tricella

Lägg till/ta bort program?

Inlägg av Tricella »

När jag skulle försöka avinstallera Opera så fungerar det inte via det valet...varför?

Jag ska avinstallera fler program som är "dubletter" och som jag inte kommer att använda. T ex så känns det onödigt att ha Evolution när jag läser mail via Thunderbird. Jag har också flera musikspelare osv...hur får jag bort det jag inte vill ha i datorn och Lägg till/ta bort inte funkar (som jag vill)?
Användarvisningsbild
danno
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

SV: Lägg till/ta bort program?

Inlägg av danno »

Avmarkera det program du inte vill ha, och tryck på "Verkställ" ?
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Vilket program använder du för att göra detta? Vet inte om det går med "Lägg till/Ta bort" (Även om det låter så? Fast jag tror att jag fick problem med det.. :-\), men kör Pakethanteraren Synaptic istället (eller Adept om du sitter på Kubuntu) så är det inga problem :)
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

Vill du ha Opera är det väl bara lättare att gå in på deras hemsida så slänger dom upp Deb packet ganska snabbt.. I Lägg till/Ta bort så söker du bara på det program du vill ha, markerar för installera eller avmarkera för avinstallera. Svårare än så? :p
The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Användarvisningsbild
Tricella

Inlägg av Tricella »

oGGe skrev: Vill du ha Opera är det väl bara lättare att gå in på deras hemsida så slänger dom upp Deb packet ganska snabbt.. I Lägg till/Ta bort så söker du bara på det program du vill ha, markerar för installera eller avmarkera för avinstallera. Svårare än så? :p
Japp...det är betydligt svårare än så då det inte fungerar...
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

Ajdå. vad säger den då ?
The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"