Hur kan vi förbättra Ubuntu (ge förslag) ?

Användarvisningsbild
DeepThought

SV: Hur kan vi förbättra Ubuntu (ge förslag) ?

Inlägg av DeepThought »

FLR: det blir bättre och bättre med det, dock behöver man installera ntfs-3g för att få det att fungera. Och dessutom så har ntfs-3g kommit ut i en skarp version, och är ej längre beta, om jag inte missminner mig. Det enda du behöver göra nu är att installera det, så skall det gå alldeles utmärkt att även skriva till ntfs-partitioner. Sök lite på ntfs-3g så lär du hitta hur du gör :)
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Jeeks

Inlägg av Jeeks »

FLR skrev: En sak som jag tycker skulle vara väldigt bra till ubuntu vore ifall det hade bättre stöd för windows ntfs filsystem.
Så att man kunde klistra in, skriva saker till disken.

För som det är nu så går det ju bara att läsa.
Och det tycker jag är lite tråkigt eftersom att jag sitter här med 1TB ytrymme som jag inte kan använda särskilt bra pga det dåliga stödet för ntfs. Jag har inte särskilt stor lust att behöva tanka ner alla program och dyl som jag har sparat på mina hårddiskar.

Jag förstår att om ubuntu skulle stödja ntfs så skulle det ju bli mer likt windows. Men tänk såhär istället:
Ifall ubuntu har ett bra stöd för ntfs så skulle nog allt fler windows användare gå över till att använda linux.
Hade det fungerat bättre för mig hade jag inte ens behövt ha dualboot med windows.

Men det är ju bara ett förslag förstås.
Du kan ju använda ntfs-3g eller med Automatix finns det ett program som konfigurer det automatiskt (excuse the pun). Men för att förklara lite om NTFS-format, det är inte upp till Ubuntu att göra det möjligt, det kommer från Linux-kernel och inte själva distro.

Det skadar inte att leka lite grann med NTFS-3g, jag har gjort det själv och om du itne orkar så Automatix is the way to go. Lycka till.
[CENTER]audiocd:/[/CENTER]
scortech

Inlägg av scortech »

Hei folkens..

Jeg er en "total noobie" when it comes to linux.
Det jeg ønsker at ubuntu 7.05 skal få er støtte "out of the box" for 8800 GTX..
Og vær så snill og ikke si gå i terminalen og skriv ditt og datt..skjønner ingenting alikevel..
+ at jeg er "total noobie" når det gjelder linux så sliter jeg i stor grad med dysleksi..

takk
Okänd

Inlägg av Okänd »

scortech skrev: Det jeg ønsker at ubuntu 7.05 skal få er støtte "out of the box" for 8800 GTX..
Og vær så snill og ikke si gå i terminalen og skriv ditt og datt..skjønner ingenting alikevel..
+ at jeg er "total noobie" når det gjelder linux så sliter jeg i stor grad med dysleksi..
Jo din bugg jobbar man med... 1 av flera nVidiabuggar.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... +bug/98641

Jag skulle köra Envy som jag tidigare föreslog, det här blir nog lite knepigt att lösa...
scortech

Inlägg av scortech »

Jo din bugg jobbar man med... 1 av flera nVidiabuggar.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... +bug/98641

Jag skulle köra Envy som jag tidigare föreslog, det här blir nog lite knepigt att lösa...
Åh..Er det sant? strålende nyheter..Jeg føler at jeg har blitt hørt ;D
Er vel sikkert mange som sliter med akkurat det...
Men dette er kjempe gode nyheter..
Takker så mye plun

Dette kalller jeg for support...
Gleder meg til å få testet ut ubuntu...
Senast redigerad av 1 scortech, redigerad totalt 23 gånger.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jo men buggen är inte löst än....i buggtråden hittar du flera sätt.

Att använda Envy via terminal efter installation är enklaste sättet att fixa till rätt drivare.

Sen måste man köra med "Felsäker grafik" under installationen.
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"