..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Mer så'nt! Det är lokala media de flesta läser och det är där vi kan få den lokala färgen, en människa av kött och blod som jobbar för Ubuntu och talar för Ubuntu.
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
Apropå Emil.s och hans "titel". Är nördighet dödligt, eftersom han tydligen har Terminal nörd?
(Jag tror inte att Emil är ett dugg nördigare än jag iofs)
Särskrivningsdjävulen tog ett extra litet tag och lyckades dra isär ett ord till två. Funkar i engelska, inte i svenska.
Vänta bara tills medlemmarna i Loco't eller föreningen börjar få titeln "med lem". Då, om inte förr, börjar man kanske reagera. Kanske genom att skriva en upp sats (och vilka associationer det ger behöver jag väl inte påpeka?).
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
Kerath skrev:
Den som skrev artikeln verkar inte kunna skriva på korrekt svenska...
Annars är det ju bara bra reklam för ubuntu!
haha, lite spill får man nog räkna med
Dock är det väldigt vinklat på att Ubuntu är gratis men jag antar att det lockar folk.
Free as in Freedom
Fördelar:
- En bra terminal
- Lätt att skriva egna skript
- Lätt att skriva kod/program
- Finns bra program till terminal
- Nördstämpel (Observera att det inte är någon särskrivning här!)
Nackdelar:
- Med vanliga versionen installeras ett grafiskt gränssnitt
- Är ibland allt för lätt att administrera sytemet
- Även installation av program är för lätt
- Tyvärr använder många program ett grafiskt gränssnitt
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Gött. Har ni nån LUG nånstans i dalarna? , är morian nu men annars är det vanligtvis Hofors jag bor i.
Vad ska vi med västkusten till? vi har ju siiiiiiiljan!
scrav skrev:
Gött. Har ni nån LUG nånstans i dalarna? , är morian nu men annars är det vanligtvis Hofors jag bor i.
Vad ska vi med västkusten till? vi har ju siiiiiiiljan!
haha, tackar
Mjadu, det är en bra fråga, jag har inte sett något om en linuxgrupp i dalarna med faktiskt hört att det finns en kille med långt skägg som brukar komma in på jobbet då och då som sägs vara med i något sådant. Måste forska vidare i det där för det vore kul att gå med om så vore.
MVH
Senast redigerad av 1 Louie, redigerad totalt 23 gånger.