..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Tog en titt på iTunes End User License Agreement
Gissa vad man hitta:
Licensee also agrees that Licensee will not use the Apple Software for any purposes prohibited
by United States law, including, without limitation, the development, design, manufacture or production of nuclear, missiles, or chemical or biological weapons.
Det där är ganska vanligt i amerikanska licenser, de brukar också radda upp en mängd länder man inte får sälja varan vidare till (ondskans axelmakter o.s.v.). Jag tror att det har att göra med USA:s exportlagstiftning. Det har ungefär samma effekt som den där rutan man ska kryssa i när man ansöker om visum, "har du för avsikt att utföra terroristdåd under din vistelse i USA?", ja eller nej. Totalt meningslöst.
Lars skrev:
Det där är ganska vanligt i amerikanska licenser, de brukar också radda upp en mängd länder man inte får sälja varan vidare till (ondskans axelmakter o.s.v.). Jag tror att det har att göra med USA:s exportlagstiftning. Det har ungefär samma effekt som den där rutan man ska kryssa i när man ansöker om visum, "har du för avsikt att utföra terroristdåd under din vistelse i USA?", ja eller nej. Totalt meningslöst.
Det är väl inte totalt meningslöst? jag har för mig att det ska göra det lättare för dem att sparka ut folk ur landet.
OCh rutan är väl "Har du för avsikt att utföra kriminella handlingar"?
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
Lars skrev:
Det är väl inte totalt meningslöst? jag har för mig att det ska göra det lättare för dem att sparka ut folk ur landet.
OCh rutan är väl "Har du för avsikt att utföra kriminella handlingar"?
För några decennier sen frågade dom även:
"Är du homosexuell?"
Man kan ju inte annat än undra vad de gör med människor som svarar "Ja" på de frågorna. Och hur många de har tänkt att hindra från att resa in till USA...
"Har du för avsikt att begå kriminella handlingar"
"Nej"
Jag ser framför mig en uppretad domare som säger "'Men du SKREV faktiskt att du inte skulle begå brott".
Jag kan tänka mig att frågeformulären är ett sätt för flygbolagen att friskriva sig från ansvar för att transporterat in terrorister och andra brottslingar i landet...
"Men vi frågade ju faktiskt!"
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
Lars skrev:
Låt mig gissa... Jag skulle ha kryssat i NEJ!!!
Inte undra på att jag inte fick komma in.
Lars skrev:
Låt mig gissa... Jag skulle ha kryssat i NEJ!!!
Inte undra på att jag inte fick komma in.
Jag tänkte att jag eventuellt skulle spela lite Håkan Hellström på hög volym... Och det är ju terror.
När ungarna var små köpte jag en cirka 10 cm lång modell av en gummibåt i plast (ingick i någon sats med lekgubbar). Det fanns en lapp med om att den inte fick användas som flythjälpmedel!
Jag menar om man trodde att den skulle funka som flythjälpmedel så hade man antagligen skallen full med kork, och då hade man väl inte behövt något flythjälpmedel.