Hej, Jag har försökt installera Ubuntu server på en Sun Ultra 10, men installationsprogrammet startas inte, hela burken hänger sig på "Booting Linux....." sen är den död....
Jag har bränt ut flera skivor (i låga hastigheter), kollat MD5-summan, bytt cd-läsaren i datorn, laddat ner det igen ändå osv, men den hänger sig bara på "Booting Linux..." jag har testat skivorna i en sun ultra 1, där bootar dom. Jag har testat att installera freebsd och debian på burken, det gick fin fint.... men jag vill ha ubuntu
detta händer även när jag försöker boota CentOS, men det händer inte i Gentoo. Jag försökte installera Gentoo, menburken startade inte sen, stod nåt skit om nån cp modul som var fel eller nåt
eller måste man skriva nåt speciellt vid boot prompten?
http://skitdator.redirectme.net/bilder/funkarinte.jpg
ubuntu server på sun ultra 10, installationsprogrammet startas inte
När jag använde Sun Ultra 10-burkar upptäckte jag att de inte går att starta över huvud taget med linux 2.6 (troligen är det inte 2.6 som sådant, utan någon speciell modul eller liknande eftersom gentoo startar), och ubuntu kör med just 2.6. Likaså funkar inte tangentbordet med Xorg:s drivrutin, så man måste ha Xfree86.
ok
ä jag tar Debian då, med 2.4.
KDE rullar faktiskt ganska bra på den!
ä jag tar Debian då, med 2.4.
KDE rullar faktiskt ganska bra på den!