Efter senaste uppdatering av Ubuntu 6.10 till kernel 2.6.17-11-386 så har mitt trådlösa mus/tangentbord slutat att fungera.
Med en tidigare kernel version 2.6.15-27-386 fungerar mus/tangentbord.
Jag har testat med recovery mode för kernel 2.6.17-11-386 men även där slutar mus/tangentbord att fungera.
Jag har:
HP Pavilon
AMD Athlon 64 3800+
2 GB minne
Grafik: Radeon X850 XT
Ljud: Creative SB X-Fi (som inte fungerar i linux)
Tangentbord/mus: HP USB HDI
Har någon annan samma problem?
Hur kan jag göra för att felsöka detta?
Trådlös mus/tangentbord fungerar inte med kernel version 2.6.17-11-386
-
-
SV: Trådlös mus/tangentbord fungerar inte med kernel version 2.6.17-11-386
Zero respons på mina problem!
Jag får väl vänta till 7.04 versionen och se om tangentbord/mus fungerar, om det inte löser problemen så blir jag tvungen att sluta använda Ubuntu!
Jag får väl vänta till 7.04 versionen och se om tangentbord/mus fungerar, om det inte löser problemen så blir jag tvungen att sluta använda Ubuntu!
----
Gösta
Gösta
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Trådlös mus/tangentbord fungerar inte med kernel version 2.6.17-11-386
Jag har inte en aning varför ditt tangentbord/mus inte funkar med den nyare kärnan.Om det funkar med den tidigare kärnan, så kör på den.
Du kan ju givetvis också prova med feistyn, den är ju snart ute och är hittills riktigt stabil. Om du hellre vill vänta tills den är släppt på riktigt så kör med den gamla kärnan så länge, det är ju bara nån vecka kvar.
Du kan ju givetvis också prova med feistyn, den är ju snart ute och är hittills riktigt stabil. Om du hellre vill vänta tills den är släppt på riktigt så kör med den gamla kärnan så länge, det är ju bara nån vecka kvar.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!