Finns det någon möjlighet att ha två språk på Ubuntu fast man väljer olika användare?
Min tjej är thai och jag är svensk...såg att Thai fanns med som språkval på Ubuntu.
Problemet blir hur man kan göra med tangentbordet...men det kanske det finns en lösning på också?
Språkval...
- DeepThought
SV: Språkval...
Absolut går detta, jag vet bara inte hur just nu.. börja med att kolla under Språkinställningar, och se till att installera alla intressanta språk.
Det skall även gå att fixa så att man växlar mellan t.ex. svensk inmatning och japansk, kinesisk etc. (alltså borde även thailändsk finnas) genom bara en liten knapptryckning. Uppmärksammar en vän, som aktiverat detta, på den här tråden
Det skall även gå att fixa så att man växlar mellan t.ex. svensk inmatning och japansk, kinesisk etc. (alltså borde även thailändsk finnas) genom bara en liten knapptryckning. Uppmärksammar en vän, som aktiverat detta, på den här tråden

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Innan man loggar in kan man klicka på options nere i vänstra hörnet och välja språk. Normalt verkar det vara inställt på "last language" så man borde bara behöva välja en gång.
Men jag har varit nere i Soho och druckit en pint eller två, så lita inte alltför mycket på vad jag säger
Men jag har varit nere i Soho och druckit en pint eller två, så lita inte alltför mycket på vad jag säger

Jag har använt mig av SCIM (http://www.scim-im.org/) för att kunna växla mellan japanska och engelska. Det verkar som om det även har stöd för thailändska, om man har installerat stöd för det. Jag installerade det genom att köra detta :Det skall även gå att fixa så att man växlar mellan t.ex. svensk inmatning och japansk, kinesisk etc. (alltså borde även thailändsk finnas) genom bara en liten knapptryckning. Uppmärksammar en vän, som aktiverat detta, på den här tråden
Kod: Markera allt
sudo sh -c " echo 'export XMODIFIERS=@im=SCIM ; export GTK_IM_MODULE="scim" ;export QT_IM_MODULE="scim" ; scim -d ' > /etc/X11/Xsession.d/95xinput "
sudo chmod +755 /etc/X11/Xsession.d/95xinput
Man kan nog även göra så här : https://help.ubuntu.com/community/SCIM