kan inte göra ändringar i min monterade partition

löfe

kan inte göra ändringar i min monterade partition

Inlägg av löfe »

Hej!
Jag har installerad ubuntu 6.10 och monterat en FAT32 partition i /media/WINUBUNTU. Detta gick bra. Nu vill jag lägga en genväg till denna mapp på skrivbordet. Jag har skapat en genväg men får inte flytta denna till skrivbordet (genom att dra och släppa den på skrivbordet som jag läste om i forumet). Jag får följande felmeddelande:

""/media/län... WINUBUNTU" kan inte flyttas eftersom du inte har de nödvändiga rättigheterna för att ändra den eller dess föräldermapp."

När jag inte fick flytta den tänkte jag ta bort genvägen. Detta gick såklart inte heller.

När jag kör sudo nautilus i terminalen får jag också ett felmeddelande. Det kanske beror på detta????:

(nautilus:6436): libgnomevfs-WARNING **: Failed to open session DBUS connection: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
Volume monitoring will not work.

tacksam för hjälp_!!!

löfe
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: kan inte göra ändringar i min monterade partition

Inlägg av Urban Anjar »

Jag tycke att den borde dyka upp automatiskt på skrivbordet, utan att du skapar en genväg. Den kan ha hamnat under någon annan ikon? Högerklicka på skrivbordet och välj "Städa upp efter namn". Kolla om den har dykt upp.

Har du rättigheter i den monterade partitionen? Kan du kolla i den med Nautilus?
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

SV: kan inte göra ändringar i min monterade partition

Inlägg av zero gravity »

Hur monterade du den?
Kan du också visa din /etc/fstab
Abusus non tollit usum
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"