Här är länken: http://www.itbusinessedge.com/blogs/rob/?p=9&page=1
Ärligt talat... man vet inte om man ska skratta eller gråta. Det sorgliga är ju att han faktiskt verkar tro på det han skriver.

Hm han har visst inte kollat in Ubuntu alls. Plug and play e inga problem här inte.DimensionX skrev: En av kommentarerna till artikeln löd så här!
"When any form of Linux can automatically detect my USB Memory stick and I can "double click" a program file and have it install the program, instead of me having to take up large quantities of what little free time I have, trying to learn command line code so I can install something.When Linux does that I'll consider changing."
Pakethanterare var säkert ett okänt fenomen, (men nu finns ju inte allt som deb eller rpm paket heller förstås). Ubuntu hade han heller säkert inte den blekaste aning om. Är man dessutom helt ointresserad av datorer och operativsystem så bryr man sig säkert inte ens att titta efter.zero gravity skrev:Hm han har visst inte kollat in Ubuntu alls. Plug and play e inga problem här inte.DimensionX skrev: En av kommentarerna till artikeln löd så här!
"When any form of Linux can automatically detect my USB Memory stick and I can "double click" a program file and have it install the program, instead of me having to take up large quantities of what little free time I have, trying to learn command line code so I can install something.When Linux does that I'll consider changing."
Sen har man någon aning om vad en pakethanterare är så borde man snarare klaga på windows installationsfiler. Även om man utan problem kan ladda ner bin eller deb filer och installera dom med "dubbelklick".
edit: glömmde nämna alla kvarlämnade filer när man avinstallerar på windows. Och de tillfällen då de inte ens finns ett vettigt avinstallationsprogram.
DimensionX skrev: När jag menade obetald arbetskraft så tänkte jag mycket på freeware som sådant. Jag vet inte hur många sidor jag sett på nätet med folk som gör programmerandet på sin fritid helt obetalda och ber om en donation. Många gånger är det studerande som sätter ihop enormt bra program, helt gratis, och helt obetalda.
Många får lägga ned sina projekt när de tar för mycket tid, och det är synd.
I Ubuntus fall så är det väl lite annorlunda förstås.