Filhanterare till Ubuntu?
Undrar om det finns några bra filhanterare till ubuntu. Tycker inte om den inbyggda alls speciellt mycket faktiskt.
Känns som att det borde finnas en del riktigt smidiga filhanterare till ubuntu där ute.
Så jag söker lite tips alltså.
Känns som att det borde finnas en del riktigt smidiga filhanterare till ubuntu där ute.
Så jag söker lite tips alltså.
Om du vill ha en liten och mycket snabb kan du titta på XFE
- Martin Olsson
- Kontakt:
Hej
Installerade själv Krusader som då enkelt hittas via Synaptic.
Krusader liknar då "Windoze" Total Commander och har även en root körningsinställning för att slippa
allt onödigt terminalande....
Mycket bekvämt då man monterat sin Windows partition.
Högerklick på filerna direkt till tex Kate.... osv osv.

Krusader liknar då "Windoze" Total Commander och har även en root körningsinställning för att slippa

Finns det en filhanterare som klarar att visa innehållet i flera mappar samtidigt? Utan att behöva ha två fönster öppna samtidigt.
Jag har musik och filmer både i /home och på ntfs-disken, vore smidigt om jag kunde bläddra i båda mapparna i samma fönster.
Jag har musik och filmer både i /home och på ntfs-disken, vore smidigt om jag kunde bläddra i båda mapparna i samma fönster.
[quote="Färsking"]Finns det en filhanterare som klarar att visa innehållet i flera mappar samtidigt? Utan att behöva ha två fönster öppna samtidigt.
Jag har musik och filmer både i /home och på ntfs-disken, vore smidigt om jag kunde bläddra i båda mapparna i samma fönster.[/quote]
Hej
Krusader fixar det... se screendumpen. Precis som Vulfgar påpekade i annan tråd får man kolla filattributen.
Windowsfilerna är som default skrivskyddade om de flyttas. Högerklick > Egenskaper så ändrar man det enkelt.

Jag har musik och filmer både i /home och på ntfs-disken, vore smidigt om jag kunde bläddra i båda mapparna i samma fönster.[/quote]
Hej
Krusader fixar det... se screendumpen. Precis som Vulfgar påpekade i annan tråd får man kolla filattributen.
Windowsfilerna är som default skrivskyddade om de flyttas. Högerklick > Egenskaper så ändrar man det enkelt.

plun: har krusade bra stöd för archives osv? Har för mig att när jag testade det så hade jag väldiga problem med att packa upp arkiv. Kanske behöver man göra någon särskild inställning?
[quote="zoddic"]plun: har krusade bra stöd för archives osv? Har för mig att när jag testade det så hade jag väldiga problem med att packa upp arkiv. Kanske behöver man göra någon särskild inställning?[/quote]
Hej
Vet ej.... kör allt jag kan i Synaptic eller Automatix...
Instalaltioner o avinstallationer.
Tänker inte spilla någon tid eller möda på att lära mig terminalen
mer än då det är tvunget.
Hursomhelst finns arkivkommandona via högerklick...

Hej
Vet ej.... kör allt jag kan i Synaptic eller Automatix...
Instalaltioner o avinstallationer.
Tänker inte spilla någon tid eller möda på att lära mig terminalen
mer än då det är tvunget.
Hursomhelst finns arkivkommandona via högerklick...

SV: Filhanterare till Ubuntu?
Lånar denna tråd lite.
Den filhanterare som följer med Ubuntu gillar jag, om man bortser från den "Klumpiga" hanteringen av mappar och filer.
Allting känns så väldigt stort och man får knappt plats för så mkt mappar/filer att visa samtidigt..
Jag gillar Windows översikt mkt och funderar om det finns ngn filhanterare som kan visa mappar/filer lika smidigt som på bilden jag bifogade?
Krusader verkade rätt intressant, men jag gillar dock inte den dubbla visningen, är detta nått man kanske kan ändra?
[img width=800 height=605]http://img341.imageshack.us/img341/6269/sshot1rr9.png[/img]
Den filhanterare som följer med Ubuntu gillar jag, om man bortser från den "Klumpiga" hanteringen av mappar och filer.
Allting känns så väldigt stort och man får knappt plats för så mkt mappar/filer att visa samtidigt..
Jag gillar Windows översikt mkt och funderar om det finns ngn filhanterare som kan visa mappar/filer lika smidigt som på bilden jag bifogade?
Krusader verkade rätt intressant, men jag gillar dock inte den dubbla visningen, är detta nått man kanske kan ändra?

[img width=800 height=605]http://img341.imageshack.us/img341/6269/sshot1rr9.png[/img]
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
SV: Filhanterare till Ubuntu?
Gillade det, förutom att jag inte kunde köra några filer genom det, både dubbelklickade och högerklickade och valde 'open'. Men icke, inte ens bilder :/northface skrev: Om du vill ha en liten och mycket snabb kan du titta på XFE
Det var rätt nice faktiskt. Men det var för jäkla slött för min smak tyvärrplun skrev: Hej
![]()

Kanske för kraftfullt...