Har nyligen gått från Win XP till detta nya härliga system. Färden har varit rätt smärtfri än så länge då allt fungerar på min laptop förutom skrivaren (ska gå att lösa verkar det som) och mitt Atmel STK500 utvecklingskort för microcontrollers.(Även detta ska i teorin fungera=)
Dock händer ju att man saknar Windows, inte för att det är bättre men för att man är mer hemma i systemet där. Därför har jag kört hardcore Ubuntu för att inte lockas att använda Ondskan på dual-boot eller så...

Hamnade på en polares laptop för några minuter sedan för att tanka över lite musik till min telefon via usb. Win XP hittar då först en typ av device när vi kopplar in i första porten, sen händer inget. Går inte att använda, försvinner helt ur systemet.
lsusb tänker jag först, men inser att det ju inte går. Jag vet inte hur man gör sånt i Windows...

Sedan pluggar man i den i en annan usb varpå systemet vaknar till liv och hittar en "usb masslagringsenhet" som den sen inte kan använda före en omstart?!? Jag lämnar då tangentbordet 324 MB mp3:or fattigare, men med ett leende på läpparna när jag går tillbaka till min burk och terminalhaxxar lite bara för att...

Grymt off topic detta, men hittade ingenstans i forumet lämpligt för såna här små noveller. Leve Linux!
/Nicky