i hvilken fil skal jeg skrive det?? er litt usikker, og har ikke lyst til å ødelegge noe..
Men må jeg gjøre om det scriptet hver gang jeg skal koble til et nytt nettverk. Jeg reiser mye, og hadde vært greit å fått NetworkManager Applet 0.6.2 til å fungere..
Norsk: Trådløst nettverk
[quote="oleronning"]i hvilken fil skal jeg skrive det?? er litt usikker, og har ikke lyst til å ødelegge noe..
Men må jeg gjøre om det scriptet hver gang jeg skal koble til et nytt nettverk. Jeg reiser mye, og hadde vært greit å fått NetworkManager Applet 0.6.2 til å fungere..[/quote]
Du ska göra en egen fil som du skriver inte det, i sen göra den till ett körbart script. Jag kan maila min till dig om du vill? Jag har lagt min i homekatalogen och startar det med "./connect" i terminalen. Du måste mest troligt köra i nya värden i filen för varje nytt nätverk ja, eftersom bmc43xx inte funkar med networkmanager vad jag har hört/läst mig till på ubnutuforums.org
Men må jeg gjøre om det scriptet hver gang jeg skal koble til et nytt nettverk. Jeg reiser mye, og hadde vært greit å fått NetworkManager Applet 0.6.2 til å fungere..[/quote]
Du ska göra en egen fil som du skriver inte det, i sen göra den till ett körbart script. Jag kan maila min till dig om du vill? Jag har lagt min i homekatalogen och startar det med "./connect" i terminalen. Du måste mest troligt köra i nya värden i filen för varje nytt nätverk ja, eftersom bmc43xx inte funkar med networkmanager vad jag har hört/läst mig till på ubnutuforums.org
-
Det hadde vært snillt om du kunne mailet meg det ja 
Er det mulig å lagre flere nettverk i den filen?

Er det mulig å lagre flere nettverk i den filen?
[quote="oleronning"]Det hadde vært snillt om du kunne mailet meg det ja 
Er det mulig å lagre flere nettverk i den filen?[/quote]
Mja det bör ju gå men då får man väl commenta ut dom som man inte använder för tillfället, ska jag maila via denna sida eller har du nån annan mail?

Er det mulig å lagre flere nettverk i den filen?[/quote]
Mja det bör ju gå men då får man väl commenta ut dom som man inte använder för tillfället, ska jag maila via denna sida eller har du nån annan mail?
-
du kan sende den til: oleronning (at) hotmail (dot) com
hvis nettverket ikke har et passord, skal jeg bare droppe denne linjen:
sudo iwconfig eth0 key open XXXXXXXXXX
??
??
[quote="oleronning"]du kan sende den til: oleronning (at) hotmail (dot) com
??[/quote]
Jag tror det funkar utan den raden om det inte har lösenord ja, är inte helt 100 dock, ev kan du kanske bara ta bort "key open XXXXXXX" delen. Har skickat det nu, samt lite basic instruktioner.
??[/quote]
Jag tror det funkar utan den raden om det inte har lösenord ja, är inte helt 100 dock, ev kan du kanske bara ta bort "key open XXXXXXX" delen. Har skickat det nu, samt lite basic instruktioner.