Först!
Angående felstavningar av nicknames.
Då har jag missat ett flertal gånger på den här tråden ser jag, för det var det första jag gjorde. Å andra sidan så pratade jag direkt till dig på den här tråden så de flesta fattade nog att det var ett (klantigt) stavfel från min sida, och vem jag menade.
"- Det löd: 'Precis min åsikt. Utan ranzor har jag inget emot att vara här.'"
- Och, hade det med det "gamla" att göra?
"Jag vet fler som tycker detsamma men som ljög i tråden för att det kändes obehaglig att säga som det var. Kanske kan man både förstå och acceptera en sådan lögn för fridens skull. Men jag anser det falsk historieskrivning."
- Du tror inte att en del skrev så för att de tyckte att han hade gjort ett bra admin jobb, trots att de hade haft en del dispyter med honom, men ändå uppskattade allt han gjort för forumet?
"När någon om tre år tittar i arkivet ligger där en helt annan bild än hur det egentligen var."
- Du har fritt fram att titta i arkivet, det ligger längst ned på forumet.
"Då har man raderat och ljugit ihop historien och kan ingenting lära av den."
- Du menar det på fullt allvar?
"Jag anser att det sista spåret av sebastean och no1vikings envisa kamp att totalitärt lägga under sig och behärska communityn försvann när Rancor (som tillsattes som administratör av dessa) avsade sig uppdraget."
- Och varför tror du att han gjorde det? Kan du ge oss en bra förklaring?
"Sedan tillsatte Rancor en del tillfälliga moderatorer efter diverse svanhopp ur leden."
- Nu gissar du väl rätt mycket, eller hur? Hur vore det att ta fram lite fakta istället?
"Denna interimskår har sedan rotat sig fast. Vore nog idé att starta från scratch där också. Men detta måste man inse själv. För gör man inte det och biter sig fast så blir man nog sittande eftersom ingen riktigt vågar ifrågasätta saker av rädsla att det ska blossa upp en strid som bara blir obehaglig för alla inblandade. Den rädslan kan man regera länge på."
Marwal, menar du verkligen det på fullt allvar? För jag har faktiskt svårt att tro det. Hur många tror du är rädda eller känner sig illa behandlade i det här forumet?
Ren fakta, allt fungerade väldigt bra tills.........
Och odemokratiskt kanhända? eller kanske rentav säger lite vad medlemmarna tycker istället för att en enda person går in och insinuerar en massa, utan att komma med någon fakta som backar upp. Lite fakta som omväxling kanske?
"Hur pollen formuleras garanterar hur den kommer att besvaras. Så länge "den goda stämningen" är viktigare än sanning och genomförande så står communityn och stampar. Alla berörs i högsta grad av vad som varit. Även de som (liksom jag) vill jobba framåt. Nog winns man vem som sa vad; på vilken sida de stod.
Nu står webbplats2 still. De två som enligt Anjar jobbar på saken, talar inte med varandra - åtminstone inte den ene med den andre."
- Titta på alla medlemmar, verkar de missnöjda? Om inte, varför?
(sen gissar du igen, ta fram lite fakta istället, som omväxling

)
"- Nej, jag reagerade inte häftigt. Jag försökte styra tillbaka tråden till sitt ämne - något du försvårar eftersom du hela tiden vill göra det till en personfråga. Idéen med ett rullande schema har jag också dragit för Gröngöling som tyckte att det var en bra idé och att jag borde posta en tråd om saken."
- Jag antar att de flesta är fullt kapabla att bedöma det själva, eller hur? Låt folk här dra sin egen slutsats utifrån vad vi hittills har postat. Det låter väl mest vettigt tror jag, vad tror du?
"Ha en bra dag Marval"
"- Du med, (du stavade mitt nick fel med flit va? För att småsint hämnas för att jag råkade skriva rancors namn fel), DimensionX"
- "småsint hämnas" - Bra, den lägger jag till i min lista, en upp.
Jag skall ta och lägga ihop summan av allt som har skrivits på den här tråden sen. Så får vi lite statistik.
Fortfarande, ha en trevlig dag Marwal.