* * * Fotbolls-VM i Tyskland 2006 * * *

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Håkan: Ja du, 3 rätt var i alla fall. ;)

Tror på en final mellan Frankrike och Tyskland faktiskt.
Italien backar hem för mycket, vilket inte går med Tysklands offensiv. Portugal är lite för ostrukturerade och bollkära.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Master

Inlägg av Master »

synd om tyskarna

ITALIEN yes
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Italien vann ju visserligen och är på så sätt värda att gå till final, men de spelar fortfarande ingen rolig och underhållande fotboll...

Frankrike - Portugal hade varit roligare som final än Italien - Frankrike/Portugal.
Ubuntu guide
Användarvisningsbild
n4h0j
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av n4h0j »

[quote="nahoj"]Ser fram emot Svergies bidrag till offensiven, med Zlatan kan vad som helst hända! :D[/quote]
Vad tänkte jag? :/
[Jag minns när vi firade 100 registrerade medlemmar...]
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

[quote="nahoj"][quote="nahoj"]Ser fram emot Svergies bidrag till offensiven, med Zlatan kan vad som helst hända! :D[/quote]
Vad tänkte jag? :/[/quote]
Tja, du skrev ju faktiskt kan, och det kan ju hända saker men det måste inte nödvändigtvis göra det...

Tippar också Frankrike.
Ubuntu guide
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Glömde ju tippa bronsmatchen. Tror faktiskt på Tyskland. Fattar dock inte varför de inte bytt ut Podolski mot Asamoah.
Ubuntu guide
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

Fick ju rätt! :D
Och Podolski gjorde fortfarande inget vettigt...
Ubuntu guide
__filip_

Inlägg av __filip_ »

Italien vinner, 1-0 målet kommer på övertid. Liten följdfråga om någon hinner svara, vart ska ni se matchen och med vilka( familjen, kompisar mm) ?

Själv blir det nog att kolla hemma med farsgubben och ta några bira =)
Master

Inlägg av Master »

just nu 1-1

italien har rätt målvakt tycker jag även om det blir straffar.
__filip_

Inlägg av __filip_ »

Tycker inte Zidanes uppförande var så dåligt, men självklart så är det rött. Det slank nog ut en och en annan groda från Italiens sida.
Och det här skriver jag som bakfull så lyssna inte på mig.
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

[quote="__filip_"]Tycker inte Zidanes uppförande var så dåligt, men självklart så är det rött.[/quote]
Det är ju självfallet inte acceptabelt med något sådant, men det jag misstänker, då jag inte känner till Zidane som någon bråkmakare, är att det var något väldigt fult rasistiskt som sades och att jag då har lite förståelse för det hela. Med tanke på att Italienska ligan är full med både en rasistisk publik och många uttalat rasistiska spelare och Frankrikes landslag innehåller många afrikaner, både negrer och araber, så blir det hela mycket troligare.

Frånsett den händelsen var det faktiskt en hyffsad final ändå, spännande in i det sista om inte annat.

Då är det bara att vänta 4 år till. :P
Ubuntu guide
__filip_

Inlägg av __filip_ »

[quote="Quartus"][quote="__filip_"]Tycker inte Zidanes uppförande var så dåligt, men självklart så är det rött.[/quote]
Det är ju självfallet inte acceptabelt med något sådant, men det jag misstänker, då jag inte känner till Zidane som någon bråkmakare, är att det var något väldigt fult rasistiskt som sades och att jag då har lite förståelse för det hela. Med tanke på att Italienska ligan är full med både en rasistisk publik och många uttalat rasistiska spelare och Frankrikes landslag innehåller många afrikaner, både negrer och araber, så blir det hela mycket troligare.

Frånsett den händelsen var det faktiskt en hyffsad final ändå, spännande in i det sista om inte annat.

Då är det bara att vänta 4 år till. :P[/quote]
Jag tycker Zidane är en bråkmakare. Han är inte så "snäll" som alla tycker. Han har t ex varit avstäng i VM redan en gång. Han har också mycket gula kort i Spanien för att vara en "snäll" spelare.
Vi har ju EM om 2 år och sen är det väl Sydamrikanske mästerskapen om 3 år har jag för mig.

btw hur mycket skiljer tiden mellan Sydafrika och Sverige?
Användarvisningsbild
Quartus
Kontakt:

Inlägg av Quartus »

[quote="__filip_"]Vi har ju EM om 2 år och sen är det väl Sydamrikanske mästerskapen om 3 år har jag för mig.[/quote]
För att inte tala om afrikanska och asiatiska mästerskapen och förhoppningsvis ett för-VM igen. Plus fyra stycken Champions League-finaler och Uefacupfinaler. :)
Ubuntu guide
__filip_

Inlägg av __filip_ »

[quote="Quartus"][quote="__filip_"]Vi har ju EM om 2 år och sen är det väl Sydamrikanske mästerskapen om 3 år har jag för mig.[/quote]
För att inte tala om afrikanska och asiatiska mästerskapen och förhoppningsvis ett för-VM igen. Plus fyra stycken Champions League-finaler och Uefacupfinaler. :)[/quote]
Jo men de Afrikanske och Asiatiska är ju inte så roliga, Afrikanska är ju hyfsat men det är för många lag som är värdelösa. Champions League och Uefacupen är inte samma sak men visst är det kuligt =)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"