Beryl till ATI..
Beryl till ATI..
Tja!
Jag har testat med att köra med guiden, ( http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Eye_Candy ) och är ganska säker på att jag har lyckats att följa den, men jag får det inte att fungera bara. När jag loggar in med XGL så blir skärmen grå-svart prickig bara. Någon som har haft liknande problem? Om inte, tror ni att det kanske funkar om jag gör en ny "ren" installation av Edgy? (Som jag också har nu) Eller att jag ska testa med någon annan Ubuntu-dist?
//Gomenor
Jag har testat med att köra med guiden, ( http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Eye_Candy ) och är ganska säker på att jag har lyckats att följa den, men jag får det inte att fungera bara. När jag loggar in med XGL så blir skärmen grå-svart prickig bara. Någon som har haft liknande problem? Om inte, tror ni att det kanske funkar om jag gör en ny "ren" installation av Edgy? (Som jag också har nu) Eller att jag ska testa med någon annan Ubuntu-dist?
//Gomenor
Senast redigerad av 1 Gomenor, redigerad totalt 8 gånger.
- snappahead
SV: Beryl till ATI..
Jag krånglade med Beryl hur länge som hellst med Edgy. Sen upgraderade jag till Feisty i hopp om att det skulle funka bättre vilket det inte gjorde. Misstänkte att jag mixtrat för mycke med drivisarna o xorg filen så jag installerade en ren Feisty. Då funkade allt 

Ubuntu Feisty 2.6.20-14 + Beryl på en Packard Bell Easynote R3300 med AMD Turion 64, Ati X200M och 1 Gb ram
Okej, tror att jag har något liknande problem. Men Feisty? Vad är det?
Är inte det de nya som ska komma ut den 19 April? Och vad är de stora skillnaderns mellan Edgy och Feisty?

- snappahead
Jag laddade ner Feisty beta:n (iso:n) och körde den. Funkar hur bra som hellst.
Skillnaden mellan Edgy o Feisty är många på gott o ont. Men i Feisty så är Beryl bundlat redan och det finns ett program som heter "Restricted Drivers Manager" som fixar Ati:s drivrutiner helt smärtfritt. Sök på www.ubuntuforums.org så kommer du nog hitta en guide som hjälper dej. Jag behövde inte ens editera xorg.conf filen
Skillnaden mellan Edgy o Feisty är många på gott o ont. Men i Feisty så är Beryl bundlat redan och det finns ett program som heter "Restricted Drivers Manager" som fixar Ati:s drivrutiner helt smärtfritt. Sök på www.ubuntuforums.org så kommer du nog hitta en guide som hjälper dej. Jag behövde inte ens editera xorg.conf filen

Ubuntu Feisty 2.6.20-14 + Beryl på en Packard Bell Easynote R3300 med AMD Turion 64, Ati X200M och 1 Gb ram
Sadar, nu har man installerat Feity och allt, verkar ha gott ganska bra. Svenska tecknena funkar inte per automatik, men men >)
Undrar en sak, med Beryl, hur gor man sa att man far den 3d-effekten med kuberna?
Och sen en sak med Kiba-dock. Man startar den genom att skriva Kiba-dock bara, men hur gor man om man vill att den ska autostartas nar man kor igang ubuntu, som beryl-manager verkar gora automatiskt?
Undrar en sak, med Beryl, hur gor man sa att man far den 3d-effekten med kuberna?
Och sen en sak med Kiba-dock. Man startar den genom att skriva Kiba-dock bara, men hur gor man om man vill att den ska autostartas nar man kor igang ubuntu, som beryl-manager verkar gora automatiskt?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
För att få igång kuben i Beryl så öppna Beryl Manager, välj Beryls inställningshanterare, klicka på Skrivbord och sätt en bock vid Skrivbordskub. Om du vill snurra kuben så sätt även en bock i Rotera Skrivbordskub. Du kan klicka på Skrivbord osv för att få fler inställningsmöjligheter.
För lägga något i autostart så gå till System > inställningar > Sessioner och lägg till det önskade programmet där.
För lägga något i autostart så gå till System > inställningar > Sessioner och lägg till det önskade programmet där.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Jag hade redan de inställningar markerade...
Hmm, det verkar som att Feisty redan har något Beryl-liknande program installerat. Hur vet man om det är det eller Beryl som körs? Beryl-Managern ligger uppe i "trayn", men det som om programmet bara är igång delvis på nåt sätt.
Någon som vet något? ^^
Hmm, det verkar som att Feisty redan har något Beryl-liknande program installerat. Hur vet man om det är det eller Beryl som körs? Beryl-Managern ligger uppe i "trayn", men det som om programmet bara är igång delvis på nåt sätt.
Någon som vet något? ^^
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Högerklicka på den röda "diamanten" och kolla vilket alternativ som är valt vid "Välj fönsterhantrare". Det kanske är Compiz eller Meta City. Det är bara att klicka för Beryl i så fall.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!