Tänkte ge mig in i linux världen igen.. men jag har några frågor ang animerad bg

slicky

Tänkte ge mig in i linux världen igen.. men jag har några frågor ang animerad bg

Inlägg av slicky »

tjo

Det var längesedan jag skrev här nu.. men jag tänkte ge ubuntu en ny chans..

Jag tänkte köra beryl, kiba-dock och ha en animerad bakgrundsbild på skrivbordet..

http://youtube.com/watch?v=bYsxaMyFV2Y  04:50 in i filmen syns fenomenet..

någon som vet vad programmet heter och var man får tag på det?

övrigt..
ubuntu har ju släppts i en ny version.. och beryl har förmodligen blivit stabilare än sist jag prova..
så allt råder mot evig lycka som det ser ut nu..  tänkte dock bara använda det för att surfa.. spel kör jag i win.. samt musikproduktion..  för ubuntu med beryl är ju 10 000 gånger snyggare än vistas fejk animerings fjanteri..

fråga 2:

är det tidskrävande att installera xp efter en linux installation?
jag tänkte köra om mitt xp i början av nästa månad.. för jag får lite ny hårdvara då.. och mitt xp är ganska segt och fyllt med skit just nu.. blallab...

mvh Slicky
Jo, jag vet..
Användarvisningsbild
DrMegahertz
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

SV: Tänkte ge mig in i linux världen igen.. men jag har några frågor ang animera

Inlägg av DrMegahertz »

Angående det där med video som skrivbordsbakgrund; "yardalien: I use Xwinwrap along with Mplayer to replace the desktop wallpaper with any video file."
BildAre you shpongled? Bild
Användarvisningsbild
Jarulf
Kontakt:

SV: Tänkte ge mig in i linux världen igen.. men jag har några frågor ang animera

Inlägg av Jarulf »

Johan K skrev: fråga 2:

är det tidskrävande att installera xp efter en linux installation?
jag tänkte köra om mitt xp i början av nästa månad.. för jag får lite ny hårdvara då.. och mitt xp är ganska segt och fyllt med skit just nu.. blallab...

mvh Slicky
Om du kör in XP efter Ubuntu kommer XP-installationen att blåsa om mbr(där grub ligger), och du måste installera om grub. Det är dock lätt gjort förutsatt att du har en Ubuntu-skiva tillgänglig och inte rör om i partitionerna någonting.
Bild
slicky

Inlägg av slicky »

okey, det låter inte så tidskrävande.. ska påbörja installationen nu.. tack för era svar
Jo, jag vet..
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"