Dolda rum och diskussioner i det fördolda?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

SV: Dolda rum och diskussioner i det fördolda?

Inlägg av Okänd »

Men plun, hur svårt är det att skapa en liten poll och fråga medlemmarna rakt ut om vad de tycker?
Låt den löpa en vecka så alla har chansen att säga sitt.

Skapa en poll, peka ut Ubuntu.com...peka ut er test site....förklara för/nackdelar...peka på funktionaliteten i gamla wikin respektive den nya ni vill implememtera och fråga dom rakt ut....Vill vi ha detta?

Är det en majoritet för, så då finns det ju inget som håller oss tillbaka utan det är som du säger.....Bara att tuta och köra!!
Sedan när projektet är klart så får man ta en lämplig tidpunkt för att gå över till den nya looken med dess nya funktioner.

Allt hänger ju på vad det stora flertalet vill, inte vad ett fåtal tycker.

Sedan tror jag att många drar sig lite då de är rädda för att "paja" någonting och det skapar en stor tröskel innan de väl vågar ta steget och kasta sig in i projektet. Handen på hjärtat så drar jag mig lite oxå då jag inte har koll på vad jag egentligen gör därinne.

Dessutom så har det varit påsklov med allt vad det innebär för ungdomar och deras föräldrar.
Har själv 2 söner som vill ha min uppmärksamhet, + att jag jobbar skift som gör det lite poblematiskt att komma ifrån och leka runt med saker i datorn som man kanske skulle vilja ibland, och frugan gillar inte när man tillbringar mer tid med datorn än med henne.... ::)

Det kan finnas tusen olika orsaker till att folk kanske inte vågar, har tiden eller någon annan orsak till att engagera sig för djupt i ett projekt som detta.

(En liten kommentar bara, det är ingen som väntar på någon att bocka sig för. Den tiden är historia. Om du inte märkt det så är det nya tider härinne, och fortsätter du slå folk under bältet som inte har förtjänat de tjuvnypen hela tiden, så är det nog många som kommer att tröttna till slut och låta andra ta över deras roller.)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

plun skrev:
Bobcat skrev: Och som projektet ser ut idag så ser det ju briljant ut, och jag tvivlar på att det finns någon som inte skulle vilja ha det utseendet på Ubuntu Sverige.
Jo men poängen är ju då att köra...... eller väntar alla på att det ska
träda fram en "No1" som alla ska bocka för.

Eller kör man det som ett OPEN SOURCE projekt.

Det blir lite oreda men det brukar lösa sig när arbetet löper på.

Sedan har jag har kollat i loggen på testsiten och inte är det något
större intresse att utforska > lära sig > prova. Uselt egentligen...

Hursomhelst så skulle vi ha världens bästa Ubuntusite på några veckor om
vi vågade och släppte loss den gemensamma kreativiteten.

100% säkert  ;)
Nu kan jag si sa käringen, när hon hade klippt ögonbrynen.

Nä plun, du slipper bocka, ett lite käckt "tja" räcker gott och väl ;)

Jag ser inte det motstånd du ser. Testsajten ser lysande ut! Det blir säkert riktigt riktigt bra.

Vad är det för hjälp och stöd ni behöver? Jag kan inte lova några underverk, men om ni är tydliga med vad ni behöver, ska jag göra vad jag kan för att skaka fram de resurser som behövs.

Det verkar vara lite problematiskt för folk som vill hjälpa till med översättning och korrekturläsning. Går det att fixa fram bättre handledningar för det, eller kan ni hantera det om folk postar texten rätt upp och ner som PM och ni infogar den där den ska vara?

Bobcats förslag om en poll, låter bra. Är "tajmingen rätt"? Är ni tillräckligt färdiga för det? Helt klart skulle det rikta trafik mot testsajten och ge ett antal ytterligare synpunkter.

Bobcat talar också om att förklara fördelar och nackdelar. Det tror jag också behövs. Alla är inte så insatta, vi behöver veta vad som försvinner och vilka nyheter som kommer direkt och vilka framtida möjligheter som kan plockas fram om och när vi känner behov av dem. Den nya sajten behöver helt enkelt marknadsföras.

Vi bör vara tydliga med att Cannonical eller Ubuntu.com inte tvingar oss till det här. Påtvunget brukar uppfattas som negativt. I stället ska vi se till vilka fördelar det här ger vårt LoCo. Överväger fördelarna över begränsningarna ser jag inga hinder.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Okänd

Inlägg av Okänd »

plun skrev:
Bobcat skrev: Och som projektet ser ut idag så ser det ju briljant ut, och jag tvivlar på att det finns någon som inte skulle vilja ha det utseendet på Ubuntu Sverige.
Jo men poängen är ju då att köra...... eller väntar alla på att det ska
träda fram en "No1" som alla ska bocka för.

Eller kör man det som ett OPEN SOURCE projekt.

Det blir lite oreda men det brukar lösa sig när arbetet löper på.

Sedan har jag har kollat i loggen på testsiten och inte är det något
större intresse att utforska > lära sig > prova. Uselt egentligen...

Hursomhelst så skulle vi ha världens bästa Ubuntusite på några veckor om
vi vågade och släppte loss den gemensamma kreativiteten.

100% säkert  ;)

Om det är ett OPEN SOURCE projekt, var är koden? var är CVS/SVN servern? var är specen för kod stilen? men framför allt _vad_ är det som ska göras?
Har jag missat någon stor tråd / tavla som säger vad det nya projektet ska göra eller?
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"