"Jag tänker ju på miljön, om jag hade körkort skulle jag ju enbart åka bil... nu åker jag psykel, buss eller går om jag skall någonstans".

Enligt samma statistik så står "motorfordon" för mindre än en sjättedel av "jordbruk"...Lars skrev:
Nu finns det säkert många sätt att räkna det här på, men enligt SCB så stor jordbruket för 2,9% av koldioxidutsläppen (2003). Lögn, förbannad lögn och statistik.
Gris är gott!
nicefinger skrev: ... eller hundslädar.
Jag har roat mig med att försöka utröna varifrån voyagi fått sin uppgift och försöka få det bekräftat eller dementerat. Hittade efter lite letande den rapport som styrker voyagis uppgift (även om det handlar om koldioxidekvivalenter och inte koldioxid, med det menas andra växthusgaser som i många fall har högre inverkan på växthuseffekten än koldioxid, bland dessa speciellt metan och kvävgas). Rapporten finns att laddas ner på http://www.virtualcentre.org/en/library ... 701E00.htm och siffran 18 % nämns för första gången på sidan XXI i sammanfattningen för den som så önskar.rancor skrev:Källa för påståendet?voyagi skrev: 18% av allt koldioxidutsläpp kommer från djurindustrin, alltså är djurindustrin större miljöbov än bilarna.
Ät vegetariskt!
Detta är ett vanligt patetiskt propagandainlägg från veganvärlden som försöker påverka andra att göra som dem, med spam eller våld. Samma människor som krossade Göteborg eller som härjade i Danmark nyligen. Släpper ut minkar till en säker död, fast dem dog i frihetvilket rättfärdigar handladet.
Nej, jag äter blandad kost där det ingår både grönt, fisk, fågel och kött.
Våga äta kött!![]()
Skatt får man betala för bussarna med. Sällan bara biljettintäkterna räcker att driva en busslnje.Visst, sen är det försäkring och skatt, men eftersom bilen är nödvändig så kommer man inte undan det i allafall... Bilen är ju nödvändig.
Snacka inte om amerikanarna. USA är miljöboven nr 1 i hela världen, Australien och Canada som andra och tredje land i föroreningsligan.Little John skrev: När jag pratade mig varmt för bilarna som miljöbov, menade jag faktiskt
bara 08.....
Alla dom här härliga "bostadsrätts-innehavare" kör "stadsjeepar" som statussymbol,
enligt Stureplans- regeln. Dom har två bilar, eftersom mamma också behöver en,
för att kunna köra barnen till dagiset, som ligger en kilometer borta.
Det är det där jag blev upprörd över.
Ni glesbygds-bo behöver era bilar såklart!!!!