Söker efter ett bra registerprogram för filmer

Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Söker efter ett bra registerprogram för filmer

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag har testat två olika program hittills för filmer, Griffith och GCFilms. Finns det inget på svenska?
Griffith var det programmet som hittade bäst när det gällde att söka efter information på nätet genom imdb.
Testade med två filmer, Sökarna och Sprängaren.

Griffith var det programmet som hittade båda filmerna, bilden kom upp rätt på båda filmerna, men informationen hamnade under Genre, både typ av film och vad filmen handlade om, dessutom med en massa skumma tecken.

GCFilms hittade Sökarna men inte Sprängaren hur jag en gjorde. Testade med olika adresser (imdb, discshop m.m.).
Det enda som kom upp här var bilden och året då filmen gjordes.

Finns det något annat program som är bättre, eller går det att fixa iordning dessa två så att dom fungerar bra?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
marwal

SV: Söker efter ett bra registerprogram för filmer

Inlägg av marwal »

IMDB har uppdaterat sin webbsida så äldre versioner av Griffith fungerar inget vidare.
Uppdatera till version 0.9.2 (det går också att ersätta endast imdb-pluginnen mot en uppdaterad även om det inte är att rekomendera).
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Vilken enorm skillnad. Jag fick version 0.6 av Griffith och den var ganska så dålig.
Nu hamnade mycket rätt och jag fick svenska menyer m.m. i version 0.9.2
Handlingen kommer inte med, men det kan jag nog fixa själv.
Tack så mycket Marwal!!

Var en adress som dom rekommenderade att man skulle lägga in i sources.list som uppdaterar Griffith.
Har fått liknande felmeddelande förut, och fick det även nu när jag la till adressen:

W: GPG error: ftp://ftp.berlios.de ./ Release: Följande signaturer kunde inte verifieras för att den publika nyckeln inte är tillgänglig: NO_PUBKEY 074D737EED75F599
W: Du kan möjligen rätta problemet genom att köra "apt-get update"

Hjälper inte att jag kör apt-get update igen.

Hämtade dock en .deb-fil som jag installerade, men kan vara intressant att få klarhet i vad som är fel?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
marwal

Inlägg av marwal »

Du måste signera med en nyckel. Jag tycker själv det där är trassligt och kommer aldrig ihåg hur man ska göra. Men det är något med gpg import och ... men slå upp det - det brukar jag göra ;)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

k_jermeus skrev: W: GPG error: ftp://ftp.berlios.de ./ Release: Följande signaturer kunde inte verifieras för att den publika nyckeln inte är tillgänglig: NO_PUBKEY 074D737EED75F599
W: Du kan möjligen rätta problemet genom att köra "apt-get update"
Jag lyckades få bort detta error-meddelande genom att skriva detta:

gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv KEY
gpg --export --armor KEY | sudo apt-key add -

KEY ska bytas ut mot i mitt fall 074D737EED75F599 som står efter NO_PUBKEY
Bild
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"